pulled beef plate

مواد لازم برای تهیه بشقاب پولد بیف

روغن زیتون 3 قاشق  .  گوشت شانه ی گاو با استخوان و بریده شده به شکل قطعات بزرگ 1 کیلوگرم

پیاز سرخ شده 2 عدد  .  سیر 2 حبه  .  پودر زیره 1 قاشق سوپخوری  .  پودر گشنیز 1 قاشق سوپخوری

پاپریکای تند 1 قاشق چایخوری  .  دارچین 1 قاشق سوپخوری  .  پونه کوهی خشک 1 قاشق سوپخوری

سرکه سفید 4 قاشق سوپخوری  .  رب گوجه (پوره ) 1 قاشق سوپخوری   .  لیمو ترش 2 عدد

لوبیای سیاه کنسروی بدون آب 400 گرم ( می توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز نیز استفاده کنید)

آووکادوی رسیده 2 عدد  .  گشنیز تازه 1 دسته   .  نمک و فلفل سیاه  .  نان تورتیلا یا هر نان دیگر

pulled beef plate1

این غذای جالب و خوش طعم مکزیکی است که می توان از آن در دورهمی های دوستانه بسیار لذت برد. این غذا بیشتر معطر است تا اینکه تند باشد، پس اگر می خواهید تند تر شود کمی فلفل قرمز تازه خرد شده به سالسا اضافه کنید.

pulled beef plate2

طرز تهیه: فر را از قبل تا دمای 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قابلمه ی نچسب سرامیکی را روی حرارت ملایم قرار دهید و یک قاشق روغن به آن اضافه کنید. گوشت گاو را با نمک و فلفل مزه دار کرده و نیمی از آن را به قابلمه بیفزایید، بین گوشت ها فاصله بیندازید. هر چند دقیقه گوشت ها را برگردانید تا زمانی که کاملا طلایی شوند. اگر به راحتی از کف قابلمه جدا نشد اجازه دهید چند دقیقه دیگر بماند و دوباره امتحان کنید. اولین سری گوشتهای سرخ شده را در بشقابی ریخته و سری دوم را در قابلمه بریزید و در صورت نیاز کمی روغن اضافه کنید.

pulled beef plate3

هنگامی که گوشت گاو می پزد، پیازها را نازک خلال کرده و سیر را له کنید. سری دوم گوشت ها را از قابلمه خارج کنید. شعله را کم کرده و نیمی از پیاز و تمامی سیر را اضافه کنید تا در روغن باقی مانده به مدت 5 دقیقه نرم شوند.

pulled beef plate4

ادویه ها و پون کوهی را در آن ریخته و هم می زنیم تا عطرش بلند شود، سپس سرکه و رب گوجه را بیفزایید و گوشت ها را به قابلمه برگردانید. در این مرحله غذا عطر سرکه می گیرد. 450 سی سی یا آنقدر آب بریزید تا روی گوشت ها را بپوشاند. سر قابلمه را پوشانده و منفذ کوچکی برای خروج بخار باقی بگذارید، سپس آن را به مدت 2 ساعت در فر قرار دهید.

در زمانیکه گوشت ها در حال پختند، بقیه مواد را آماده کنید. بقیه خلال های پیاز را در کاسه ای ریخته و آب یکی از لیمو ترش ها را با مقداری نمک به آن افزوده و مخلوط می کنیم. آن را در یخچال بگذارید. در این زمان پیاز سرخ تر خواهد شد.

برای تهیه سالسا، لوبیا ها را درکاسه ریخته، آووکادو را نصف کرده، هسته را خارج کنید. گوشت آن را با برش های ضربدری برش بزنید، برش ها عمیق باشد اما از پوست عبور نکند، سپس با قاشق آنها را کنده و درون کاسه می ریزیم. گشنیز را درشت خرد کرده و روی مواد می پاشیم و آماده ی مخلوط کردن می گذاریم. تا جایی که نیاز است آن را تند کنید.

هنگامی که گوشت گاو آماده شد، جهت پاره کردن با قاشق بسیار ترد و نرم می شود. اگر آماده نشده بود آن را به فر برگردانید و 30 دقیقه ی دیگر بپزید. گوشت ها را بروی یک تخته یا بشقاب انتقال دهید. چربی های اضافه ی قابلمه را با قاشق بردارید، سپس سس را بجوشانید تا غلیظ شود. آن را بچشید و مزه را میزان کنید. سپس آن کنار بگذارید.

نانها را بر اساس دستورالعمل روی بسته بندی گرم کنید. گوشت ها را با استفاده از دو چنگال تکه تکه کنید و آنها را برای سرو به ظرف مناسب منتقل کنید. می توانید آنها را با سس مخلوط کرده یا جداگانه سرو کنید. گوشت و سس را با مقداری سالسا و پیاز روی تورتیا ریخته، سپس آنرا ساندویچ کرده و از خوردن آن لذت ببرید.