ما  ایرانی ها عاشق پلو خورشتیم. اگه رژیم نداشته باشیم حتما حداقل یه روز تو هفته رو یه خورشت خوشمزه ی ایرانی درست می کنیم. تنوع خورشت های سنتی ایرانی هم انقدر زیاده که میشه هر روز یکی از اون ها رو درست کرد. از خورشت قرمه سبزی که همه عاشقشن گرفته تا خورشت های خاص مثل خورشت آلو اسفناج همگی کلی طرفدار دارن. امروز می خوایم طرز تهیه یه خورشت جدید رو بهتون آموزش بدیم تا اون رو هم به لیست انواع خورشت اضافه کنید و درست کنید. نوبتی هم باشه نوبت خورشت تره فرنگیه! خورشت تره فرنگی از اون غذاهاییه که شاید درست کردنش سخت به نظر برسه اما در ادامه بهتون نشون میدیم که اصلا این‌طور نیست. راستی این رو هم بگیم که طرز تهیه خورشت تره فرنگی تو دستورهای مختلف متفاوته. بعضی‌ها اون رو با لپه و گوشت چرخ کرده با رب درست می کنن و بعضی دیگه مثل قرمه سبزی توش لوبیا می ریزن. ما یه دستور همه پسند رو انتخاب کردیم تا بهتون یاد بدیم. با ما همراه شید تا ببینیم طرز تهیه خورشت تره فرنگی پر خاصیت چجوریه.

 

طرز تهیه خورشت تره فرنگی

 

۱- تره فرنگی ها را خوب بشورید و قسمت سفید ساقه ی آن را به اندازه ی دلخواه خرد کنید. معمولاً مناسب ترین اندازه حدود دو بند انگشت است.

۲- داخل تابه کمی روغن بریزید، تره فرنگی‌ های خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

۳- اگر می‌ خواهید این خورشت را با مرغ درست کنید، داخل تابه یا قابلمه ای دیگر مقداری روغن بریزید، به آن زردچوبه اضافه کنید و مرغ ها را داخل روغن و زردچوبه سرخ کنید.

۴- سبزی ها را نیز در قابلمه یا تابه ای دیگر سرخ کنید. سپس به مرغ اضافه کنید. تره فرنگی سرخ شده را نیز به همراه پیاز داغ داخل آن بریزید.

۵- مقدار مناسبی آب داخل مواد بریزید، به آن نمک و فلفل اضافه کنید و اجازه دهید خورشت تره فرنگی به جوش باید و به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

۶- تقریبا ۱۵ دقیقه قبل از سرو خورشت، آبغوره و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. خورشت تره فرنگی خوشمزه ی شما آماده است.

  طرز تهیه خورشت تره فرنگی  

نکات کلیدی طرز تهیه خورشت تره فرنگی

- بسته به ذائقه تان می توانید به جای آبغوره از آب لیمو استفاده کنید و یا میزان ترشی آن را بیشتر کنید.

- برای لعاب خورشت می توانید در آخر پخت به آن چند قاشق غذاخوری آرد تفت داده شده اضافه کنید.

- استفاده از یک قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی نیز می تواند طعم خورشت تره فرنگی را خوشمزه تر کند.

- می توانید به جای مرغ از گوشت قرمز تکه ای استفاده کنید. قبل از اضافه کردن تره فرنگی، گوشت ها را به همراه پیاز و ادویه بپزید.

- اگر می‌ خواهید از لوبیا قرمز استفاده کنید، مقداری لوبیا را از شب قبل خیس کنید و کمی بپزید.

- برای طعم بهتر خورشت تره فرنگی می توانید از لیمو عمانی هم استفاده کنید. لیمو عمانی ها را از شب قبل خیس کنید تا تلخی آن ها گرفته شود. سپس آن را به خورشت در حال پخت اضافه کنید.

- در بعضی دستورها در تهیه خورشت تره فرنگی از لوبیا چشم بلبلی هم استفاده می شود.