کیک شکلات و نعناع

کیک شکلات و نعناع خوشمزه

طرز تهیه کیک: دو قالب گرد کیک 22 سانتی متری حاضر کنید و کف آنها را با کره چرب کنید. فر را تا دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

پودر کاکائو، آرد، نمک، جوش شیرین و بکینگ پودر را در یک کاسه خوب باهم هم بزنید. در کاسه ای جدا گانه کره و شکر را باهمزن برقی حدود 5 دقیقه بزنید تا کم رنگ و پفکی شود. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید تا خوب ترکیب شوند.

قهوه و شیر را باهم مخلوط کنید. نصف مخلوط آردی را درون مخلوط کره ای بریزید و سپس شیر قهوه را اضافه کنید. حالا بقیه مخلوط آرد و کاکائو را اضافه و مخلوط کنید.

مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و آن را در قالبها بریزید. هر دو قالب را در طبقه وسط قرار داده و به مدت 25 دقیقه بپزید. دقت کنید که ممکن است گاهی به دلایل مختلف مانند کوچک بودن فضای فر، کیک دیرتر بپزد پس حتما پختن آن را با چنگال یا خلال دندان امتحان کنید. وقتی کیک ها را بیرون آوردید آنها را به مدت 5 دقیقه خنک کنید و روی توری سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

 کیک شکلات و نعناع خوشمزه

طرز تهیه روکش نعناع: قبل از اینکه شروع به درست کردن روکش کنید، کره را از 1 ساعت قبل در دمای اتاق قرار دهید تا شل شود. کره را چند قسمت کرده و درون کاسه ای قرار دهید. با همزن برقی کره را خوب هم بزنید تا نرم و پفکی شود. خاک قند را فنجان فنجان اضافه کنید و آنقدر آنها را باهم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس اسانس نعناع و رنگ خوراکی را به میزان دلخواه اضافه کنید و هم بزنید.

1/4 از ماده روکش را روی کیک قرار دهید و خوب آن را پخش کنید. کیک دوم را روی کیک اول قرار داده و بقیه مواد را روی آن روکش کنید. می توانید قسمتی از روکش را برداشته و و به صورت اسکوپی روی کیک قرار دهید و با قیفهای بستنی آنها را به شکل بستنی درآورید.