خوراک اردک برشته اغلب به عنوان شام سرو می شود زیرا غذایی نیرو بخش، محرک و سبک تر از کاری تایلندی است. می توانید اردک را همراه با پلو سرو کنید. این غذا در کنار سالاد آناناس طعمی عالی و منحصر به فرد پیدا میکند.

خوراک اردک برشته با سالاد آناناس

اردک برشته با سالاد آناناس

اردک برشته با سالاد آناناس

طرز تهیه: با یک چاقوی بسیار تیز تعدادی خطوط ضربدر مانند روی پوست سینه ی اردک ایجاد کنید. دقت کنید که گوشت را نبرید. این برش ها روی پوست کمک می کند تا تمام سطح آن به شکل یکنواخت بپزد و طی پخت روغن پس دهد. اردک را در بشقابی قرار دهید سپس روی آن پودر ادویه و یک قاشق چایخوری روغن بریزید. ادویه را کاملا به گوشت و پوست بمالید. اگر زمان دارید، آن را با کیسه فریزر بپوشانید و اجازه دهید به خوبی تا چند ساعت در یخچال مارینه شود. 30 دقیقه قبل از پخت باید آن را از یخچال خارج کنید.

اردک برشته با سالاد آناناس

موسیر ها را برش های نازک بزنید و آن را با آرد و کمی نمک مخلوط کنید. روغن را چند دقیقه در ماهیتابه گرم کنید. تعدادی حوله کاغذی درون یک بشقاب یا کاسه بگذارید تا برای جذب روغن مواد سرخ شده آماده باشد.

آردهای اضافیِ نیمی از موسیر ها بتکانید و سپس آن را 3 تا 4 دقیقه سرخ کنید تا طلایی و چیپسی شود. باید مرتبا آن را هم بزنید تا یکدست سرخ شود زیرا بسیار زود می سوزد. وقتی موسیر ها آماده شد با یک قاشق شکاف دار آنها را برمی داریم و روی کاغذ می ریزیم تا روغن آن گرفته شود. سپس بخش دوم را سرخ می کنیم.

اردک برشته با سالاد آناناس

رازیانه را نصف کرده و لایه های سفت آن را خارج کنید. بقیه را برش های نازک بزنید. اگر مقدار آن زیاد بود کمی را کنار بگذارید.

سر و ته آناناس را بگیرید. سپس پوست آن را ببرید و تمام بقایای آن را از روی گوشت جدا کنید. یک چاقوی اره ای برای این کار بسیار مناسب است. آناناس را به چهار قسمت تقسیم کنید. بخش سخت درونی آن را ببرید و گوشت را برش بزنید. آن را به کاسه ی رازیانه اضافه کنید.

اردک برشته با سالاد آناناس

برای آماده کردن سس تزئین: سیر، بادام زمینی، شکر را در یک هاون بریزید. نیمی از فلفل همراه با دانه هایش را نیز به آن اضافه کنید. این مواد را آنقدر بسابید تا سس بسیار نرمی بدست بیاورید.

آب لیمو را بگیرید. آن را با سس ماهی و 2 قاشق سوپخوری آب لیمو مخلوط کرده و آن را کنار بگذارید. کمی رازیانه هم داخل سس بریزید و مزه ی آن را بررسی کنید. در صورت نیاز شکر، فلفل، لیمو یا سس ماهی بیشتری به آن اضافه کنید اما یادتان باشد که در مراحل بعد آناناس مزه ی تندی به غذا خواهد داد.

اردک برشته با سالاد آناناس

هنگامی که آماده صرف غذا هستید، سینه ی اردک را با نمک و فلفل مزه دار کنید و سپس آن را از طرف پوست در ماهیتابه ی سرد قرار دهید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار داده و صبر کنید تا چربی پوست راه بیفتد و صدای جلز ولز را بشنوید. این روی اردک را 8 دقیقه سرخ کنید، تا زمانی که بیشترِ چربی پوست از آن خارج شده و پوست برشته و طلایی شود. بیشترِ چربی را با قاشق بردارید. اردک را برگردانید و سپس این سمت را نیز 6 دقیقه بپزید. این کار باعث می شود گوشت اردک صورتی و آبدار شود. سپس اردک را روی تخته قرار دهید و بگذارید 2تا 3 دقیقه استراحت کند. برای برش مورب گوشت از یک چاقوی بزرگ استفاده کنید.

سس بادام زمینی را با رازیانه و آناناس هم بزنید سپس برگ های ریحان را خرد کنید. کمی سالاد را در هر بشقاب ریخته و اردک را روی آن قرار دهید و موسیر را روی آن بریزید و با چند برش فلفل قرمز میل کنید.

اردک برشته

نکته: برای بررسی رسیدگی آناناس یکی از برگ های داخلی تاج آن را بکشید، اگر به راحتی از جا در آمد یعنی آن آناناس رسیده و مناسب خوردن می باشد. همچنین آناناس رسیده باید شیرین بوده و عطر خوبی داشته باشد.

بسیار مهم است که اجازه دهید گوشت قبل از برش خوردن کمی استراحت کند. برای قطعات کوچک گوشت یا مرغ مانند این چند دقیقه کافی است-یادتان باشد که فقط می خواهید استراحتی به آن بدهید نه اینکه سردش کنید. پخت گوشت در دمای بالا باعث می شود که الیاف ماهیچه ای منقبض شوند. هنگامی که به گوشت استراحت می دهید این الیاف دوباره شل می شوند. یک قطعه گوشت استراحت داده شده عصاره هایش را رها می کند و خوردن آن آسان تر بوده و این گوشت نرم تر است.