موس شکلاتی همراه با گیلاس 

موس شکلاتی همراه با گیلاس

موس شکلاتی خوشمزه و آسانترین دسری است که می توانید در هر فصلی از سال آن را تهیه کنید. برای فراهم کردن گیلاس لازم نیست حتما از مواد تازه استفاده کنید می توانید از کمپوت گیلاس هم استفاده کنید.

موس شکلاتی همراه با گیلاس

طرز تهیه: شکلات را به قطعات ریزی خرد کنید، آن را در کاسه ی پیرکس بزرگی بریزید. 150 سی سی خامه را در قابلمه ی کوچکی ریخته و آن را جوش بیاورید. هنگامی که خامه غل زد و سطح آن درکناره ها براق شد یعنی آماده است. خامه ی داغ را روی شکلات ریخته و بگذارید تا حدود 3 دقیقه در آن ذوب شود.

موس شکلاتی همراه با گیلاس

در این زمان، سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کنید و سفیده ها را در یک کاسه ی بزرگ و تمیز بریزید. زرده ها را با آب بزنید. شکلات ذوب شده و خامه را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند سپس مخلوط زرده و 2 قاشق سوپخوری شکر را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا نرم و یکنواخت شوند.

موس شکلاتی همراه با گیلاس

بقیه 150 سی سی خامه را در کاسه بریزید. با استفاده از یک همزن برقی، اول سفیده ی تخم مرغ را بزنید تا پف کرده و غلیظ شود اما سفت نشود. سپس خامه را هم بزنید تا غلیظ شود. این کارها را به همین ترتیب انجام دهید تا نیاز نباشد که همزن را وسط کار بشویید ( زیرا اگر خامه روی همزن باشد نمی گذارد سفیده را خوب بزنید). خامه را با استفاده از یک قاشق فلزی بزرگ یا یک کفگیر لاستیکی با مخلوط شکلات قاطی کنید.

اکنون یک چهارم از سفیده را بیفزایید و هم بزنید. سفیده مخلوط را شل تر کرده و آن را برای افزودن بقیه سفیده آماده تر می کند. سپس آرام آن را هم زده تا مخلوط یکدست ترکیب شود و هیچ ردی از سفیده نماند. موس را با قاشق درون 6 یا 8 لیوان یا فنجان مخصوص ریخته و بگذاریدتا 2 ساعت در یخچال سرد شود تا ببندد.

موس شکلاتی همراه با گیلاس

برای آماده کردن گیلاس ها ابتدا آنها را نصف کرده و هسته را جدا کنید. گیلاس ها را با بقیه شکر و 2 قاشق آب لیمو در یک قابلمه بریزید. گیلاس ها را روی حرارت بالا به مدت 1 دقیقه یا بیشتر بپزید تا زمانی که شکر آب شده و اطراف گیلاس ها حباب تشکیل دهد. بگذارید خنک شود. خامه ی باقی مانده را هم زده، سپس آن را با قاشق روی موس بریزید. آن را به همراه گیلاس سرو کنید.