KFC  یا Kentucky Fried Chicken (مرغ سوخاری کنتاکی) نام رستوران های  زنجیره ای می باشد که در سال 1952 میلادی توسط کلنل هارلند سندرز در شهر کوربین ایالت کنتاکی آمریکا تاسیس شد و امروزه در بیش از 100 کشور جهان دارای بیش از سیزده هزار شعبه است. حدودا هفتصد و پنجاه هزار نفر در سراسر جهان در رستورانهای KFC به صورت مستقیم یا غیرمستقیم کار می‌کنند.

مرغ سوخاری غذای اصلی این رستوران‌ها را شامل می شود.

مرغ کنتاکی KFC  یک غذای معروف و خوشمزه امریکایی است، که در ادامه قصد داریم شما را با دستور العمل این غذای محبوب جهانی آشنا کنیم.

کالری مرغ کنتاکی: هر 100 گرم 388 کالری

 

طرز تهیه مرغ کنتاکی به روش KFC

 

1- برای شروع اگر پوست تکه های مرغ را نگرفته اید، می گیرید و سپس مرغ ها را می شویید.

2- در یک قابلمه 4 لیوان آب ولرم ریخته و روی حرارت زیاد شعله قرار می دهید تا جوش بیاید.

3- سپس مرغ ها را در قابلمه می گذاریم و زمانی که مرغ ها را در آب جوش قرار می دهیم از جوش می افتد صبر می کنیم تا دوباره جوش بیاید و با قاشق کف های موجود روی آب قابلمه را گرفته و از قابلمه خارج می کنیم.

4- یک عدد پیاز را پوست کنده، می شوییم و سپس آن را داخل قابلمه می گذاریم هم چنین 1 عدد سیر را پوست کنده و به اضافه ی 1 عدد چوب دارچین داخل قابلمه محتوی مرغ ها اضافه می کنیم.

5- 20 دقیقه صبر می کنیم تا مرغ ها با حرارت ملایم نیم پخت شوند.

6- بعد 20 دقیقه مرغ های نیم پخت شده را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم تا سرد شوند.

7- سپس مرغ ها را در ظرفی قرار می دهیم و 1 عدد سیر را به صورت ریز روی آن رنده می کنیم.

8-  یک عدد پیاز را مجددا پوست کنده، می شوییم و به صورت درشت رنده می کنیم و به مرغ ها اضافه می کنیم.

9- سپس زعفران دم کرده و آب لیمو را به مرغ ها اضافه می کنیم و خوب مواد را با هم مخلوط می کنیم.

10- روی ظرف را سلفون کشیده و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مواد خوب به خورد مرغ ها برود و کاملا طعم بگیرد.

11- در یک ظرف پودر کنتاکی یا پودر سوخاری بریزید. در ظرف دیگری آرد سفید قرار دهید و و در ظرف دیگری 2 عدد تخم مرغ را بشکنید. سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید.

12- قلم مو آشپزی را به روغن زیتون آغشته کرده و و روی مرغ های خنک شده می کشیم سپس مرغ ها را در کاسه ای بزرگ می گذاریم.

13- در تابه ای روغن ریخته به میزانی که مرغ ها در ان شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا روغن داغ شود.

14- در فاصله ی داغ شدن روغن، مرغ ها را در ابتدا در آرد سفید خوب می غلتانیم تا کاملا با آرد پوشیده شوند سپس در آن ها را در تخم مرغ ها قرار می دهیم.

15- و در اخر مرغ ها را در پودر کنتاکی یا پودر سوخاری قرار می دهیم و در ظرفی گذاشته و به مدت 20-15 دقیقه صبر می کنیم تا مواد خوب به خورد مرغ ها برود.

16- بعد از زمان مذکور مرغ ها را به آرامی در روغن داغ شده قرار می دهیم و حرارت را ملایم می کنیم.

17- تقریبا با این شرایط 10 دقیقه زمان می برد تا هر دو طرف مرغ خوب سرخ شود.

18- بعد از سرخ شدن آن ها را از تابه خارج کرده و مرغ ها را در دستمالی که روغن را جذب می کند قرار دهید تا روغن اضافی از مرغ ها خارج شود. حال مرغ ها را در دیس قرار دهید و با سیب زمینی سرخ کرده تزئین و سرو کنید.

مرغ کنتاکی شما اماده است،نوش جان!

  طرز تهیه مرغ سوخاری KFC  

طرز تهیه مرغ کنتاکی مرحله به مرحله که در بالا گفته شد روش اصلی تهیه مرغ سوخاری است که طبیعتاً روغن زیادی مصرف میکند و روی گاز سرخ میشود. اگر قصد دارید مرغ برشته سوخاری را در فر تهیه کنید پیشنهاد میکنم از دستور گفته شده برای تهیه فیله استریپس در فر استفاده کنید. اما گاهی به مرغ بریان تهیه شده در فر هم کنتاکی گفته میشود. از این رو قصد داریم در ادامه این روش را هم برای شما توضیح بدهیم. این روش به مواد متنوع تری نیاز دارد و روغن کمتری مصرف میکند.

 

طرز تهیه مرغ کنتاکی با استفاده از فر

  مواد لازم: مرغ  1 عدد قارچ  200 گرم فلفل دلمه ای  1 عدد روغن مایع  2 قاشق غذا خوری آبلیمو  1 قاشق غذا خوری زعفران دم کرده  به میزان لازم نمک  به مزان لازم فلفل  به میزان لازم پیاز بزرگ  1 عدد   آموزش مرغ کنتاکی در فر  

1- در مرحله اول طرز تهیه مرغ کنتاکی با استفاده از فر ابتدا مرغ ها را بشویید و پوست مرغ را جدا کنید.سپس تمام قسمت های مرغ را به زعفران اغشته کرده و به مدت 3 ساعت مرغ را درون یخچال قرار دهید.

2- فلفل دلمه ای، قارچ و پیاز را به شکل نگینی برش داده و آن ها را با استفاده از مقداری روغن با حرارت بالا تفت دهید تا آب نیاندازد.

3- بعد از اینکه مواد را تفت دادید در صورت تمایل می توانید مقداری رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید.

4- هنگامی که مخلوط مواد لازم برای مرغ کنتاکی خوب سرخ شدند مقادیری زعفران و آبلیمو به آن ها اضافه کرده و بعد از سپری شدن حدودا 2 دقیقه مخلوط را ارز روی حرارت بردارید.

5- در مرحله بعدی از این روش تهیه مرغ کنتاکی مقادیری از موادی که تفت داده اید را درون شکم مرغ ریخته و وقتی که شکم مرغ را با مخلوط مواد پر کردید شکم مرغ را با نخ دوخته و سیخ جوجه گردان را در درون مرغ فرو کنید در این مرحله باید توجه داشته باشید که وزن مرغ حتما در همه ی جهات یکسان و متعادل باشد.

6- بال و پای مرغ را به هم ببندید. بهتر است قبل از اینکه مرغ را در درون فر بگذارید زیر مرغ ظرف پیرکسی که مقداری آب  درون آن است قرار دهید با این کار مرغ دیگر خشک نمی شود.

7- گریل فر را روشن کنید و مرغ کنتاکی را به مدت 2 الی 3 ساعت درون فر قرار دهید تا روی مرغ طلایی رنگ شود. بعد از مدت زمان گفته شده مرغ را از فر بیرون بیاورید و آن را درون ظرف پیرکس بگذارید سپس روی مرغ را با فویل بپوشانید و مجددا مرغ را به مدت 1 ساعت درون فر قرار دهید و شعله پایین فر را روشن کنید.

بعد از سپری شدن مدت زمان مذکور مرغ را از فر بیرون بیاورید و مخلوط مواد را در اطراف مرغ کنتاکی ریخته و دوباره به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید.

بعد از 30 دقیقه مرغ کنتاکی را از فر بیرون بیاورید ان را داخل ظرفی مناسب قرار دهید و با سیب زمینی و سبزیجات دلخواه تزئین کنید.

نوش جان!