فسنجان مجلسی که در اینجا طرز تهیه آن را به همراه عکس مراحلش میبینید برنده یک دوره از مسابقات آشپزی ایران کوک بوده. به همین خاطر هم با وجود این که قبلاً دستور تهیه خورشت فسنجان را در سایت داشتیم، این دستور را هم که کمی متفاوت هست در اینجا قرار دادیم تا شما از تجربه این دوست عزیز هم بهره مند شوید. این فسنجان علاوه بر این که دستور تهیه اش کمی تفاوت دارد، به شکل خیلی زیبایی هم تزیین شده و برای سرو در مهمانی ها و مجالس مناسب است. روی فسنجان با فیله مرغ سرخ شده، دانه های انار و خلال پسته تزیین شده است. در ضمن در کنار این خورشت فسنجان مجلسی خوشمزه، از پلو، زیتون و سبزی خوردن هم به عنوان مخلفات استفاده شده.

فسنجان مجلسی روی میز

دستور تهیه فسنجان با مرغ نفر دوم مسابقه هم برای استفاده شما عزیزان در سایت قرار داده شده است. از طریق بخش دیدگاه میتوانید نظر خود را در مورد این دستورها با ما در میان بگذارید. این خورشت فسنجان مجلسی از جمله غذاهایی است که میتوانید به عنوان شام شب یلدا استفاده کنید.

طرز تهیه فسنجان مجلسی

مرحله اول:

گردوها را به خوبی چرخ کنید. گردوی چرخ شده را درون قابلمه بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید. دو لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید.

گردوی فسنجان مجلسی

مرحله دوم:

هر چند دقیقه کمی آب سرد اضافه کنید تا روغن پس دهد (در مجموع حدود دو پیمانه).

آب سرد فسنجان مجلسی

مرحله سوم:

پس از دو الی سه ساعت نمک و سپس زردچوبه را اضافه کنید.

زردچوبه فسنجان مجلسی

مرحله چهارم:

در صورت تمایل در این مرحله کمی هم آب انار اضافه کنید. پس از آن رب انار را اضافه کنید و کمی هم بزنید.

آب انار فسنجان مجلسی   رب انار فسنجان مجلسی

مرحله پنجم:

پس از سه چهار ساعت مرغ را اضافه کنید. در صورت نیاز باز هم کمی آب سرد اضافه کنید و اجازه بدهید خورشت جا بیفتد.

مرغ فسنجان مجلسی

مرحله ششم:

در نهایت زعفران را اضافه کنید و بگذارید چند غل دیگر بخورد.

زعفران فسنجان مجلسی   فسنجان مجلسی جا افتاده   فسنجان مجلسی شما آماده است. میتوانید برای تزیین، فیله های مرغ را رول کنید و با خلال دندان فیکس کنید. سپس آنها را سرخ کنید. بعد از سرخ شدن خلال دندان را خارج کنید و روی خورشت فسنجان را با فیله مرغ و دانه های انار تزیین کنید.   خورش فسنجان مجلسی   فسنجان مرغ مجلسی

نکته ها:

1- اگر تمایل دارید فسنجان ترش تری داشته باشید می توانید از رب انار بیشتری استفاده کنید. البته درجه ترش بودت رب انار هم بستگی به سلیقه شما دارد.

2- پختن فسنجان بسیار آسان است اما به صبر و حوصله احتیاج دارد تا به خوبی جابیفتد و به  خورشتی فوق العاده تبدیل شود. حتما از آب سرد استفاده کنید و آن را کم کم به خورشت اضافه نمایید.

دستور تهیه فسنجان مجلسی و عکس ها از خانم مرنا از تهران