آیا شما هم دنبال درست کردن شیرینی برای روز ولنتاین هستید؟ جای درستی اومدید! با این شیرینی می تونید همه رو غافلگیر کنید. ظاهر ساده ی این کاپ کیک همه رو گول میزنه ولی داخلش قلب خوشگل مخملی قرار داده میشه که غافلگیرشون می کنه. شاید اول برای شما هم پیچیده به نظر برسه ولی اصلا این طور نیست! تو این مطلب طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز رو به شما یاد می دیم تا ببینید که چقدر آسون و ساده می تونید با یه شیرینی همه رو سورپرایز کنید. کاپ کیک سورپرایز از ۳ قسمت تشکیل میشه که باید هر کدوم رو جداگانه درست کنید: درست کردن قلب داخل پاپ کیک، درست کردن خود کاپ کیک و درست کردن باتر کریم برای روی آن. نگران نباشید، طرز تهیه همه ی این ها رو بهتون یاد میدیم! بیاید با هم ببینیم طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز، کاپ کیک وانیلی با باتر کریم وانیلی به همراه یک قلب مخملی قرمز داخلش چجوریه.

 

کاپ کیک سورپرایز

طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز

مرحله اول: طرز تهیه قلب داخل کاپ کیک سورپرایز

۱- فر را در دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید.

۲- ۳ عدد تخم مرغ را داخل یک کاسه ی بزرگ بشکنید و با هم خوب مخلوط کنید. سپس ۱ پیمانه آب و ۱/۳ پیمانه روغن را به آن اضافه کرده و مجددا با همزن خوب بزنید. پودر کیک رد ولوت را به مواد اضافه کرده و ابتدا آن را با سرعت کم همزن حدود ۱ دقیقه بزنید تا مایه کیک کاملا یکدست شود. سپس سرعت همزن را رو متوسط قرار داده و مواد را حدود ۲ دقیقه مخلوط کنید.

۳- روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایه کیک را روی آن به طور یکنواخت بریزید. سپس آن را حدود ۲۰-۲۴ دقیقه داخل فر گرم شده قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید و بیرون آورید. اگر کیک به آن نچسبیده بود، یعنی کیک شما آماده شده است.

۴- بعد از پخته شدن کیک، آن را روی خنک کننده قرار دهید و وقتی کاملا خنک شد، با استفاده از قالب برش قلب کوچک آن را برش بزنید. ۲۴ عدد قلب کوچک از کیک برش دهید و آن ها را کنار بگذارید.

  قالب زدن کیک

مرحله دوم: طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز

۱- دوباره فر را در دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید.

۲- ۳ عدد تخم مرغ باقی مانده را داخل یک کاسه ی بزرگ بشکنید و با هم خوب مخلوط کنید تا کف کند. سپس ۱ پیمانه آب و ۱/۳ پیمانه روغن را به آن اضافه کرده و دوباره با همزن خوب بزنید. پودر کیک وانیلی را به مواد اضافه کرده و ابتدا آن را با سرعت کم همزن حدود ۱ دقیقه بزنید تا مایه کیک کاملا یکدست شود. سپس با سرعت متوسط همرن مواد را حدود ۲ دقیقه مخلوط کنید.

۳- قالب کاپ کیک را آماده کنید و کپسول های کاپ کیک را داخل آن بگذارید. ۱ قاشق غذاخوری از مایه کیک داخل هر کپسول بریزید. سپس قلب های آماده شده را به صورت عمودی و صاف وسط کپسول، داخل مایه، بگذارید. آن را فشار ندهید. مجددا ۱ قاشق غذاخوری مایه کیک داخل کپسول بریزید تا روی قلب را بپوشاند.

۴- قالب کاپ کیک را حدود ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که خلال دندانی که در آن فرو می کنید تمیز بیرون بیاید و کاپ کیک ها پخته به نظر برسند.

  طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز

مرحله سوم: طرز تهیه باتر کریم

۱- کره و نیمی از پودر قند را در یک کاسه ی بزرگ بریزید و با سرعت زیاد همزن خوب هم بزنید تا شکر حل شود. پودر قند باقی مانده را به مواد اضافه کنید و مجددا با سرعت زیاد همزن بزنید تا کره سبک و پفکی شود.

۲- عصاره وانیل را به مواد اضافه کنید و با آن ها مخلوط کنید. نصف شیر را به آن ها افزوده و با سرعت زیاد همزن هم بزنید. اگر احساس کردید مخلوط همچنان غلیظ است می توانید کمی دیگر شیر به آن اضافه کنید.

۳- باتر کریم را داخل قیف بریزید و با ماسوره‌ی دلخواه روی کاپ کیک سورپرایز را تزیین کنید. آن را به دلخواه تزیین و سرو کنید.

  قلب داخل کاپ کیک

نکات طرز تهیه پاپ کیک سورپرایز

- می توانید روی کاپ کیک را با ترافل رنگی و با شکر اکلیلی تزیین کنید. تصاویر از: https://thissillygirlskitchen.com/