سالاد فتوش یکی از خوشمزه ترین سالادهای مدیترانه ای است. البته ما قبلاً طرز تهیه سالاد فتوش کلاسیک رو آموزش دادیم. توی این سالاد هم مثل خیلی سالادهای دیگه از سبزیجاتی مثل خیار، گوجه و پیاز تهیه میشه. اما ویژگی منحصر به فردش تکه های نون برشته است که معمولاً روی سالاد ریخته میشه. اما این بار میخوام طرز تهیه سالاد فتوش با لبنه رو براتون توضیح بدم. لبنه یا پنیر ماست رو ما بیشتر جای پنیر خامه ای استفاده میکنیم، مثلاً برای صبحانه. من که شخصاً عاشق پنیر لبنه هستم و هر فرصتی گیر بیارم ازش استفاده میکنم. مخصوصاً همراه سالادهای مختلف عالی میشه. سالاد فتوش رو هم میشه با لبنه تهیه کرد.

اصلاً اگه حقیقتش رو بخواید لبنه توی کشورهای عربی نوعی دیپ به حساب میاد. یعنی قراره شما نون برشته رو بزنید توی لبنه و میل کنید. ایده سالاد فتوش با لبنه هم از همین جا اومده. اینجا شما مواد سالاد رو روی پنیر لبنه نرم میریزید. نون پیتا هم در کنار سالاد سرو میشه. در ادامه طرز تهیه سالاد فتوش با لبنه رو براتون توضیح میدم که خیلی ساده هست. شما میتونید این سالاد رو به عنوان یه شام سبک و خوشمزه هم سرو کنید. مخصوصاً برای گیاهخوارها یه پیشنهاد فوق العاده است. پنیر و باقالی میتونه بهتون کلی انرژی بده.

نکته آخر این که سالاد فتوش با لبنه به خودی خود یه سالاد رژیمی نیست. ولی میتونید با حذف روغن زیتون کالریش رو به مقدار زیادی کاهش بدید و به عنوان یه غذای رژیمی ازش استفاده کنید. البته بستگی به نوع رژیمتون هم داره. مثلاً اگه بدون نان و باقالی سرو بشه برای رژیم کتو عالیه.

فتوش با لبنه

طرز تهیه سالاد فتوش با لبنه

 

مرحله اول:

اول از همه باقالی را بلنچ کنید. یک قابلمه کوچک را از آب پر کنید و بگذارید به جوش بیاید. باقالی پوست کنده (منظور پوست سبز باقالی است) را داخل آب بریزید. بعد از یک دقیقه باقالی ها را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید. سپس پوست نازک باقالی ها را هم جدا کنید.   پوست کندن باقالی  

مرحله دوم:

سبزیجات سالاد فتوش با لبنه را آماده کنید. گوجه ها را از وسط نصف کنید. خیار، تربچه و پیازچه را حلقه حلقه کنید.  

مرحله سوم:

مواد لازم برای چاشنی سالاد فتوش یعنی روغن زیتون، آبلیمو، نعنا، نمک، فلفل، سماق و پودر سیر را خوب با هم مخلوط کنید. چاشنی را روی سالاد بریزید و خوب مخلوط کنید. 20 دقیقه ظرف سالاد را در یخچال بگذارید تا سبزیجات طعم دار شوند.  

مرحله چهارم:

لبنه را هم بزنید تا نرم شود. سپس آن را کف ظرف سرو پخش کنید. مخلوط سبزیجات و چاشنی را روی آن بریزید. سالاد فتوش با لبنه آماده است. میتوانید آن را به تنهایی با نان پیتای خانگی برشته یا در کنار غذای دلخواهتان سرو کنید.   فتوش با لبنه همراه غذا  

نکات تهیه سالاد فتوش با لبنه:

- برای تهیه نان پیتای برشته به این ترتیب عمل کنید. نان ها را تکه تکه کنید. کمی روغن زیتون، نمک و فلفل به آنها بزنید. سپس نانها را تفت بدهید یا 10 دقیقه در فر 175 درجه قرار دهید تا طلایی رنگ شوند. - به جای نان پیتای برشته میتوانید از نان خشک نازک و ترد استفاده کنید. - استفاده از باقالی در سالاد فتوش با لبنه اختیاری است. امیدواریم هر دو نوع سالاد فتوش را امتحان کنید و از آنها لذت ببرید. از طریق بخش دیدگاه به ما بگویید که کدام نوع را بیشتر دوست داشتید.