پاستا لینگوئینی با میگو فلفلی و رازیانه

پاستا لینگوئینی با میگو فلفلی و رازیانه

این غذای خوشمزه در ایتالیا بسیار طرفدار دارد. می توانید در زمستان بجای میگو از سوسیس استفاده کنید و سس را با کنسرو گوجه فرنگی بجوشانید.

پاستا لینگوئینی با میگو فلفلی و رازیانه

طرز تهیه: یک قابلمه ی بزرگ بردارید و آب و نمک را در آن به جوش بیاورید. پاستا را به آن اضافه کنید، وقتی نرم شد آن را هم بزنید و اجازه دهید 8 تا 10 دقیقه یعنی تا زمانی که ترد شود بجوشد.

هنگامی که پاستا در حال پختن است، رازیانه را نصف کرده و لایه های سفت درونی آن را خارج کنید. اگر بخواهید می توانید مغز آن را نیز در بیاورید. رازیانه ها را نازک برش بزنید. اگر مقدار برگه ها زیاد شده مقداری را کنار بگذارید.

پاستا لینگوئینی با میگو فلفلی و رازیانه

روغن را در یک ماهیتابه ی بزرگ حرارت دهید،سپس رازیانه های تازه را به آن بیفزایید. آن ها به مدت ده دقیقه روی حرارت متوسط بپزید، مدام هم بزنید تا زمانی که نرم و شیرین و طلایی شود.

زمانی که انتظار پخت را می کشید، سیر و فلفل را به قطعات ریز خرد کنید. اگر میخواهید دانه های فلفل قرمز را درآورید. بهترین راه برای این کار خراشیدن وسط فلفل توسط قاشق چایخوری است. جعفری را درشت خرد کرده و لیمو را چهار قاچ کنید.

سیر، فلفل قرمز، دانه های رازیانه و گوجه های گیلاسی را به ظرف اضافه کنید. بگذارید تا 2 دقیقه یا تا زمانی که عطر آن بلند شود و پوست گوجه ها شروع به ترکیدن کند بپزد. اکنون میگوها را اضافه کرده و بگذارید 3 دقیقه یا تا زمانی که رنگ میگوها کاملا تغییر کند بپزد. مقداری از آب پخت پاستا را نگه دارید، بقیه را آب کش کنید.

پاستا ، 5 قاشق سوپخوری از آب پخت، جعفری و برگ های رازیانه را به ماهیتابه ی میگو بیفزایید، سپس آب دوقاچ از لیموها را بگیرید. آن را کاملا با نمک و فلفل مزه دار کرده و همه ی مواد را با هم قاطی کنید. در صورت نیاز طعم آن را با افزودن کمی آب لیمو، نمک یا فلفل اصلاح کنید. مقدار کمی روغن و باقی مانده ی قاچ های لیمو را هنگام سرو استفاده کنید.