سالاد قارچ و جعفری، یک سالاد ساده و فوق‌العاده خوشمزه ایتالیایی است. این سالاد جذاب مانند اغلب غذاهای ایتالیایی دارای جعفری، پنیر پارمزان و روغن زیتون است. سالاد قارچ و جعفری، ظاهری شیک و مجلسی دارد و آن را می‌توانید برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها درست کنید.

ماده اولیه اصلی در سالاد قارچ و جعفری، قارچ است که به صورت خام در آن به کار می‌رود. بهتر است بدانید قارچ دارای مقدار اندکی کربوهیدرات و فاقد کلسترول و چربی است، بنابراین بدن با خوردن آن مقدار زیادی پروتئین کم چرب دریافت می‌کند.

همچنین فیبر و آنزیم‌های موجود در قارچ موجب کاهش کلسترول خون می‌شوند. پیشگیری از دیابت، سرطان سینه و پروستات و بهبود عملکرد سیستم ایمنی از دیگر خواص قارچ هستند. همان‌طور که می‌بینید این سالاد، یک غذای مقوی و کامل است و گزینه‌ای عالی برای گنجاندن در رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود.

طرز تهیه سالاد قارچ و جعفری

مرحله اول

قارچ‌ها را بشویید و خوب خشک کنید. بهتر است قارچ‌ها را به نوبت بشویید و خشک کنید تا رطوبت جذب قارچ‌ها نشود. البته ما پیشنهاد می‌کنیم به جای شستن قارچ‌ها، آن‌ها را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

 

مرحله دوم

قارچ‌ها را خرد کنید و داخل کاسه‌ای بریزید.

 

مرحله سوم

در این مرحله جعفری شسته‌شده را خرد کنید و به قارچ‌ها اضافه کنید. به یاد داشته باشید برای سالاد باید جعفری را درشت خرد کنید.

 

مرحله چهارم

پنیر پارمزان، روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در مصرف نمک احتیاط کنید، زیرا پنیر پارمزان دارای نمک زیادی است.

 

 نکات طلایی در تهیه سالاد قارچ و جعفری

اندازه قارچ‌ها در این سالاد سلیقه‌ای است؛ در سالاد قارچ و جعفری می‌توانید از قارچ‌های بزرگ یا کوچک استفاده کنید.

برای طعم بهتر سالاد قارچ و جعفری از آبلیموی تازه استفاده کنید.

استفاده از فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده، سالاد قارچ و جعفری‌تان را خوشمزه‌تر می‌کند.

 

سالاد قارچ و جعفری

سخن آخر

سالاد قارچ و جعفری یک سالاد ایتالیایی ساده و لذیذ است که در یک چشم بهم‌زدن آماده می‌شود. این سالاد مانند اغلب غذاهای ایتالیایی دارای پنیر پارمزان، روغن زیتون و جعفری است. همچنین قارچ موجود در این سالاد، آن را به یک غذای کامل و مقوی تبدیل کرده است که با خوردنش، پروتئین کم‌چرب فراوانی دریافت می‌کنید.

برای درست کردن این سالاد بهتر است قارچ‌ها را با دستمال مرطوب تمیز کنید. همچنین استفاده از آبلیموی تازه و فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده موجب می‌شود طعم سالادتان بهتر شود. سالاد قارچ و جعفری، انتخابی مناسب برای گنجاندن در رژیم‌های لاغری است.