سالاد فصل؛ از سالاد های مقوی، خوش آب و رنگ و زیبا است که تنوع زیادی دارد. همان طور که از اسمش پیداست سالاد فصل ساده را با توجه به فصل تهیه می کنند. یعنی سالاد فصل بهار و سالاد فصل تابستان از خوراکی های با طبع سرد و سالاد فصل پاییز و سالاد فصل زمستان از سبزیجات و صیفی جات با طبع گرم تهیه می شود.

سالاد فصل، گزینه ای فوق العاده برای پذیرایی و تزیین برای مهمانی هاست. اوج خلاقیت و هنر سرآشپز میتواند در تزیین سالاد نشان داده شود و همین دلیل است که این سالاد را تا این حد دوست داشتنی کرده.

در این مطلب ما سه روش برای تهیه این سالاد با مواد اولیه ی متفاوت آورده ایم که با توجه به فصل یا ذائقه ی خودتان میتوانید بین آن ها انتخاب کنید. در آخر هم طرز تهیه سس سالاد فصل به همراه نکات لازم برای تهیه سالاد فصلِ قالبی و ساده آورده شده است.

 

طرز تهیه سالاد فصل مجلسی

مرحله اول:

برگ های کاهو و کلم را جدا کرده و تمیز بشویید. کاهو، کلم سفید و قرمز را برش های ریز بزنید.

مرحله دوم:

هویج را پوست بگیرید و خلال ریز یا رنده کنید. گوجه ها و خیار را حلقه ای ببرید.

مرحله سوم:

مطابق عکس یا به هر شکل دلخواه، همه مواد را کنار هم بچینید. برای تزیین سالاد فصل میتوانید از زیتون سبز، سیاه یا قرمز نیز استفاده کنید. سالاد را به همراه سس سرو نمایید.

سالاد فصل مجلسی

طرز تهیه سالاد فصل مخلوط

مواد لازم:

نخود فرنگی  1/2 پیمانه

ذرت  1/2 پیمانه

گوجه فرنگی  1 عدد

هویج  2 عدد

کلم قرمز یا سفید  1/4 عدد

کاهو  1/2 عدد

خیار  2 عدد

مرحله اول:

نخود فرنگی و ذرت را بپزید یا از کنسرو آماده ی آن ها استفاده کنید.

مرحله دوم:

گوجه ها را نگینی برش دهید. هویج را رنده کنید یا با رشته کن، رشته ای خرد نمایید. میتوانید کلم ها را رنده کرده یا برش های نواری درشت تری بزنید.

مرحله سوم:

کاهو را ریز برش بزنید و خیار ها را حلقه ای خرد کنید. همه ی مواد سالاد فصل را درون ظرف زیبایی بریزید. میتوانید تخم های داخل فلفل سبز را خالی کنید و سس سالاد را در آن ریخته و سرو کنید.

سالاد فصل مخلوط

طرز تهیه سالاد فصل مخصوص

مواد لازم:

هویج  1 عدد

کاهو  1/2 عدد

خیار  2 عدد

کلم بروکلی  100 گرم

کلم قرمز یا سفید  1/4 عدد

توت فرنگی  5 عدد

انار  1/4 پیمانه

گردو  1/4 پیمانه

مرحله اول:

ابتدا هویج را به صورت رشته های درشت برش بزنید. کاهوهای کوچک را از ساقه جدا کنید و خیار ها را به صورت ورقه های خیلی نازک ببرید.

مرحله دوم:

کلم بروکلی ها را بشویید و از هم جدا کنید تا دسته های ریزتری را تشکیل دهند. کلم قرمز را رشته ای و ریز برش بزنید. توت فرنگی ها را از وسط دو نیم کنید. انار را دانه کرده و گردو ها را نصف کنید.

مرحله سوم:

مواد سالاد را به صورت ردیف های کنار هم بچینید تا ظاهری مرتب و با نظم داشته باشند. این سالاد مقوی را همراه سس یا بدون سس؛ کنار غذا یا به صورت میان وعده میل کنید.

سالاد فصل مخصوص

نکات کلیدی تهیه سالاد فصل

طرز تهیه سس سالاد فصل به این صورت است که باید با توجه به حجم سالاد مقداری سس مایونز را با روغن زیتون، نمک، فلفل و آبلیمو یا نارنج مخلوط کنید و در انتهای کار سس را روی سالاد بریزید یا جداگانه و در ظرف سرو سس قرار دهید.

- برای تهیه سالاد فصل قالبی باید همه ی مواد سالاد را رنده کرده و با سس مایونز ترکیب کنید. سالاد را مرحله به مرحله در قالب بریزید و با پشت قاشق مواد را بهم فشار دهید. سالاد را دو الی سه ساعت در یخچال گذاشته و بعد سرو کنید. برای راحت تر خارج شدن سالاد از قالب، میتوانید درون قالب را با یک کیسه ی فریزر بپوشانید و مواد را روی آن بریزید.

- اگر قصد دارید سالاد فصل رژیمی تهیه کنید؛ باید مقدار سس مایونز را کاهش داده و آن را با مقداری ماست کم چرب جایگزین نمایید.

سالاد فصل تزیین های متفاوت و بی شماری دارد. با کمی خلاقیت و ایده گرفتن از صفحات مدل تزیین سالاد ایران کوک، میتوانید شاهکار خلق کنید!

- در تهیه این سالاد برای مهمانی ها؛ میتوانید از قارچ به صورت خام، لبوی پخته، گوجه ی گیلاسی و انواع فلفل دلمه ای به رنگ های مختلف استفاده کنید.

سالاد فصل ساده