پاستا و پستوی گوجه فرنگی

 پاستا و پستوی گوجه فرنگی

این غذا ویژگی های بسیار متمایزی دارد و با مخلوطی از برگه های گوجه فرنگی (خشک شده در آفتاب) همراه است. این نوع گوجه باعث می شود پستو شل تر دربیاید. در صورت نیاز می توانید پستو را دوبرابر تهیه کنید و باقی مانده ی آن را با یک لایه روغن پوشانده و تا 2 هفته در یخچال نگهداری کنید.

پاستا و پستوی گوجه فرنگی

طرز تهیه: یک قابلمه ی بزرگ برداشته و آب و نمک را در آن به جوش بیاورید، پاستا را به آن اضافه کنید. اجازه دهید دوباره آب به جوش بیاید، مواد را هم بزنید تا به هم نچسبند. سپس 8 دقیقه آنها را بپزید تا زمانی که پاستا نرم شود. بهتر است که آن را روی شعله ی ملایم بپزید زیرا در این حالت سس را بهتر جذب می کند.

برای پِستو، برگه های گوجه خیسانده شده در روغن را روی یک کاسه آبکش کنید (روغن آن را دور نریزید). آن ها را در غذا ساز ریخته و 150 گرم از روغن خودش را به آن اضافه کنید. اگر روغن کافی در شیشه ی خود برگه ها وجود نداشت کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید. سیر، دانه های کاج و برگ های ریحان را اضافه کنید.

پاستا و پستوی گوجه فرنگی

مواد پِستو را درغذا ساز با هم مخلوط کنید تا زمانی که تقریبا یکنواخت شوند. پارمیزان را رنده ریز کرده و درون مخلوط بریزید. مجددا هم بزنید تا پنیر و سس کاملا ترکیب شوند. آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید.   قارچ ها را ریز برش بزنید، گوجه های گیلاسی را نصف کنید و آب لیمو ها را بگیرید.   هنگامی که پاستا حاضر شد، یک فنجان از آب پخت آن را کنار گذاشته و سپس آن را آبکش کنید. ماکارونی ها را زیر آب سرد شیر قرار دهید و آب آن را به خوبی بگیرید سپس کمی روغن به آن اضافه کنید. روغن مانع چسبیدن ماکارونی ها می شود.   پاستا را با پستو، آب لیمو مخلوط کرده و اگر خشک بود کمی از آب پخت را به آن اضافه کنید. قارچ های خرد شده را با گوجه ها و اسفناج مخلوط و سپس سرو کنید.   نکته: اگر می خواهید این سالاد را از پیش تهیه کنید، قارچ را مخلوط کنید اما برگ اسفناج را روی ماکارونی ها نریزید و هنگام سرو آنها را با هم مخلوط کنید.