رشته پلو با گوشت قلقلی

رشته پلو

طرز تهیه : گوشت چرخ کرده ، 1 پیاز رنده شده آب گرفته ، آرد نخودچی ، تخم مرغ و مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند. سپس کوفته های کوچکی درست کنید و در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

داخل ماهیتابه مقداری روغن و کره بریزید. 2 پیاز باقی مانده را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس کشمش ، خلال پوست پرتقال ، پودر دارچین ، زعفران دم شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

رشته پلو

از نیم ساعت قبل برنج را خیس دهید. داخل قابلمه آب و مقداری نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس برنج را اضافه کنید و پس از اینکه برنج کمی نرم شد آبکشی کنید ( 5 دقیقه پیش از ابکش کردن رشته را به برنج اضافه کنید ).

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید. مقداری از مخلوط برنج و رشته داخل قابلمه بریزید و روی آن مقداری از مایه کشمش ، مجدد مقداری برنج و مقداری از مواد ، لایه آخر را با برنج بپوشانید.

حرارت را زیاد کنید تا برنج کمی بخار کند سپس حرارت را کم کنید و 1/2 لیوان آب جوش و کمی روغن را مخلوط کنید و روی برنج بدهید ، در قابلمه را ببندید و بگذارید برنج دم بکشد سپس در دیس بریزید و همراه با گوشت قلقلی ، کشمش سرخ شده ، خلال پسته و ... تزیین و سرو کنید.

نکته ها : استفاده از خلال پوست پرتقال و دارچین سلیقه ای میباشد ، میتوانید رشته پلو را جدا آماده کنید و پیاز ، کشمش و گوشت راروی برنج بریزید و سرو کنید ، میتوانید به جای گوشت قلقلی از گوشت چرخ شده یا گوشت ماهیچه پخته و ... نیز استفاده کنید.