سس باربکیو برای تهیه یا سرو غذاهای گوشتی مثل استیک، دنده یا مرغ گریل  استفاده میشود. این سس کاربردهای مختلفی دارد. گاهی به عنوان چاشنی روی استیک ریخته میشود و گاهی مرغ خام را به آن آغشته کرده و بعد در فر  میپزند. همان طور که از اسم سس معلوم است بیشتر برای غذاهای باربکیو یا کباب شده استفاده میشود. از آن میتوانید در ساندویچ هایی مثل چیکن باربکیو هم استفاده کنید. دستور تهیه سس باربکیو در مناطق مختلف کمی با هم تفاوت دارد اما معمولا رب گوجه یا سس کچاپ، سرکه، شکر یا عسل و ادویه های مختلف در تهیه آن استفاده میشود. بعضی برای دادن طعم کباب به سس از دود مایع در آن استفاده میکنند. که البته کاری غیر ضروری است ولی در صورتی که مایل باشید میتوانید این کار را هم انجام دهید.

طرز تهیه سس باربکیو BBQ

مرحله اول:

لیمو را قاچ بزنید و آب آن را بگیرید. تمام مواد دیگر را همراه با آب لیمو در ظرفی بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم:

مواد را به یک شیر جوش انتقال دهید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا سس بجوشد و غلیظ شود. (حدود 10 دقیقه روی شعله ملایم)

میتوانید بلافاصله و همان طور که داغ است سس باربکیو را روی کباب دنده، استیک یا مرغ گریل شده بریزید. یا این که بگذارید خنک شود. سپس سس را در شیشه بریزید و در آن را محکم ببندید. میتوانید تا یک هفته این سس را در یخچال نگهداری کنید.