پاستا یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیاییه که در تمام دنیا طرفدارهای زیادی داره. انواع مختلف پاستا به شکل ها و با سس های مختلف مخصوص به خودشون درست میشن. از جمله پر طرفداترین مدل های پاستا، پنه و فتوچینی هستند. پاستا پنه به شکل لوله ایه که دو سر اون به شکل اریب برش خورده و پاستا فتوچینی به شکل رشته های باریک و کمی پهنه که هر کدوم با سس های مختلف و خاصی طبخ میشن. سس پستو یکی از معروف ترین سس های پاستاست که با روغن زیتون، برگ ریحان و سیر درست میشه. این سس کمی چربه اما به پاستا پنه یا فتوچینی طعم بی نظیری میده. پاستا با سس آلفردو یکی دیگه از محبوب ترین انواع پاستاست که با سس پنیری آلفردو درست میشه. سس آلفردو رو هم با پنه و هم با فتوچینی میشه درست کرد. معمولا پاستا آلفردو با مرغ و قارچ درست میشه و طرفدارهای بیشتری داره اما مدل های دیگه ی اون از جمله پاستا آلفردو مخصوص وگن ها و یا بدون قارچ هم درست میشه. سس آلفردو علاوه بر پاستا در لازانیای آلفردو، پیتزا آلفردو و یا سیب زمینی با سس آلفردو هم استفاده میشه و طعمی فوق العاده خوشمزه به اون ها میده.

با این که درست کردن پاستا خیلی آسونه اما درست کردن سس اون به سری نکته داره که اگه بتونید از پسش بر بیاید، می تونید یه پاستای حرفه ای درست کنید. امروز می خوایم طرز تهیه پاستا فتوچینی آلفردو رو یکی از محبوب ترین انواع پاستاهاست، بهتون آموزش بدیم. همون طور که گفتیم این غذا از دو قسمت تشکیل شده: اول پاستای فتوچینی که باید اون رو جداگانه بپزید و آبکش کنید. دوم سس آلفردو که با مرغ و قارچ درست میشه. در واقع ترکیب اصلی سس آلفردو کره، خامه ی رقیق شده با شیر، سیر و پنیر پارمزانه که با تکه های مرغ و قارچ مخلوط میشه و طعمی فوق العاده به اون ها میده.

البته شما می تونید به جز مرغ از بیکن، راسته ی گوساله و یا میگو هم برای درست کردن پاستا فتوچینی آلفردو استفاده کنید. بعد فتوچینی های آبکش شده داخل سس آلفردو ریخته میشن و بهش طعم میدن. این دستور رو با پاستا پنه هم می تونید امتحان کنید. خلاصه اگه به دنبال طرز تهیه ی یه پاستای خونگی فوق العاده خوشمزه هستید، حتما پاستا فتوچینی آلفردو رو امتحان کنید. این غذای خوشمزه رو می تونید تو دورهمی ها و یا مهمونی هاتون درست کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. این رو هم بهتون بگیم که ما تو این دستور تمام فوت و فن های لازم برای درست کردن یه پاستای فوق العاده خوشمزه رو بهتون میگیم تا بتونید مثل یه آشپز حرفه ای این غذای خوشمزه رو درست کنید. با ما همراه بشید تا ببنیم این پاستای خونگی چجوری درست میشه.

 

طرز تهیه پاستا فتوچینی آلفردو

 

مرحله اول: آماده کردن پاستا فتوچینی

۱- داخل قابلمه آب، نمک و مقداری روغن بریزید. آن را روی شعله ی متوسط قرار دهید، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا به جوش بیاید.

۲- پاستا فتوچینی را داخل آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه بپزد.

۳- پاستا را آبکش کنید، روی آن مقداری آب ولرم بریزید تا نمک و روغن اضافی آن گرفته شود. سپس اجازه دهید تا آب اضافه ی پاستا از آبکش خارج شود.

مرحله دوم: طرز تهیه سس آلفردو

۱- ۱/۴ از مقدار کره را به همراه کمی روغن زیتون داخل تابه بریزید، آن را روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود.

۲- قارچ ها را به شکل ورقه ای نازک خرد کنید. سپس آن را داخل تابه بریزید و با کره تفت دهید. کمی آب لیمو روی قارچ ها بریزید تا سیاه نشوند. حرارت را زیاد کنید تا قارچ ها آب نیندازند و آن را مدام هم بزنید و تفت دهید. قارچ ها را از داخل تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

۳- ۱/۴ دیگر از کره را داخل تابه بریزید. کمی سیر رنده شده به آن اضافه کنید و داخل کره تفت دهید. فیله های خرد شده را داخل تابه بریزید و به همراه کره و سیر تفت دهید. بعد از آن که رنگ فیله ها تغییر کرد و پخته شد، آن را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

۴- داخل کاسه شیر و خامه را با همزن دستی بزنید و با هم خوب مخلوط کنید.

۵- کره ی باقی مانده را داخل تابه بریزید. فیله و قارچ مرغ را که از قبل تفت داده اید داخل تابه بریزید و با هم مخلوط کنید. مخلوط شیر و خامه را به همراه نمک و فلفل به آن ها اضافه کنید. بعد از آن که مواد کمی جوشید، پنیر پارمزان را داخل تابه بریزید و با سایر مواد مخلوط کنید. کمی جعفری تازه نیز به سس آلفردو اضافه کنید.

 

مرحله سوم: طرز تهیه پاستا فتوچینی آلفردو

۱- پاستای فتوچینی آبکش شده را داخل تابه ی سس آلفردو بریزید و با هم مخلوط کنید تا تمام قسمت های فتوچینی آغشته به سس شود. اجازه دهید تا فتوچینی به همراه سس کمی بجوشد.

۲- پاستا فتوچینی آلفردو را داخل ظرف مورد نظر سرو کنید، روی آن کمی پنیر پارمزان، جعفری یا پیازچه ی خرد شده بریزید و نوش جان کنید.

  طرز تهیه پاستا فتوچینی آلفردو  

نکات کلیدی طرز تهیه پاستا فتوچینی آلفردو

- به دلخواه تان می توانید کمی بروکلی خرد شده و یا نخود فرنگی نیز به سس آلفردو اضافه کنید.

- پاستا فتوچینی را کم کم به سس آلفردو اضافه کنید تا مقدار آن نسبت به سس بیشتر نشود.

- در برخی از دستورها، ابتدا کره را داخل تابه ریخته، سیر را داخل آن تفت داده و همه ی مواد را به نوبت به هم اضافه می کنند. این کار باعث می شود قارچ آب بیندازد و مرغ مغز پخت نشود. بهتر است هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه تفت دهید و بپزید و در آخر همه را با هم مخلوط کنید.

- مقدار فیله ها را می توانید به دلخواه کم یا زیاد کنید.

- نحوه ی خرد کردن مرغ پاستا انتخابی است. فیله یا سینه ی مرغ را می توانید به شکل مکعبی و یا دراز خرد کنید.

 

تصاویر از : foodiemaryam@