کاپ مرغ و سبزیجات پفکی، نوعی فینگرفود شیک و مجلسی است که در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها می‌توانید آن را به عنوان پیش‌غذا سرو کنید. مطمئن باشید مهمانان شما عاشق بافت ترد و پفکی این کاپ‌ها خواهند شد.

همچنین کاپ‌های مرغ و سبزیجات، فینگرفودی محبوب و جذاب برای کودکان است. حتی شما می‌توانید این غذای خوشمزه را به همراه کودکان‌تان بپزید و در کنار آن‌ها از تهیه و خوردن این کاپ‌های خوشمزه لذت ببرید. با ایران کوک همراه باشید و طرز تهیه این فینگرفود خوشمزه را یاد بگیرید.

 

مواد لازم برای خمیر کاپ مرغ و سبزیجات پفکی

آرد: 1 و2/1 لیوان

شیر ولرم: 2/1 لیوان

روغن: 5 قاشق غذاخوری

پودر خمیر ترش: 1 قاشق چای خوری

شکر: 1 قاشق مرباخوری

نمک: 1 قاشق چای خوری

تخم‌مرغ: 1 عدد

پیش غذا

 

طرز تهیه خمیر کاپ مرغ و سبزیجات پفکی

مرحله اول

ابتدا شیر، شکر و پودر خمیر مایه را مخلوط کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا عمل کند.

مرحله دوم

در ادامه تخم‌مرغ، روغن و نمک را به مخلوط بالا اضافه کنید و شیر را به تدریج روی آن‌ها بریزید.

سپس، آرد الک‌شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و آن قدر ورز دهید تا خمیر لطیف و نرمی به دست آید. همچنین خمیر نباید به دست شما بچسبد. حالا به خمیر استراحت دهید تا ور بیاید.

مرحله سوم

خمیر را با وردنه پهن کنید و با قالب گرد، قالب بزنید. سپس، قالب‌های مافین را چرب کنید، خمیرهای گرد را داخل آن‌ها قرار دهید و با دست پهن کنید.

طرز تهیه مواد کاپ مرغ و سبزیجات پفکی

مرحله اول

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

 مرحله دوم

سبزیجات منجمد مخلوط، سینه مرغ پخته خردشده، پنیر رنده‌شده، آویشن، نمک و فلفل را مخلوط کنید. حالا روی خمیرهای پهن شده را با مخلوطِ مواد پر کنید. قالب را حدود 10 تا 15 دقیقه در فر داغ شده قرار دهید.

پیش غذا

 

نکات مهم در تهیه کاپ های مرغ و سبزیجات پفکی

به جای پنیر چدار یا پیتزا در این دستور پخت می‌توانید از انواع دیگر پنیر استفاده کنید. سبزیجات به کار رفته در داخل کاپ‌های مرغ و سبزیجات را می‌توانید براساس سلیقه خودتان تغییر دهید.

سخن آخر

کاپ مرغ و سبزیجات پفکی، نوعی فینگرفود شیک و مجلسی است که بافتی ترد و لطیف دارد. این کاپ‌ها به دلیل ظاهرشان برای کودکان نیز جذاب هستند و حتی می‌توانید آن‌ها را همراه با فرزندان‌تان درست کنید.

برای درست کردن کاپ مرغ و سبزیجات پفکی باید قبل از هر کاری خمیر آن را درست کنید و در قالب مافین بچینید. بعد مرغ پخته خردشده، آویشن، پنیر، سبزیجات، فلفل و نمک را مخلوط کنید و روی خمیرهای پهن شده قرار بدهید. در آخر نیز باید قالب کاپ‌ها را در فر داغ بگذارید تا بپزند.