زرشک پلو با مرغ دوست دارید اما دنبال تنوع هستید؟ کودک شما مرغ نمیخورد؟ پیشنهاد خوبی برایتان داریم. کوفته مرغ غذایی سالم و بسیار خوشمزه است که از مخلوط مرغ چرخکرده با تخم مرغ و آرد سوخاری و ادویه جات دلخواه تهیه میشود. وسط کوفته مرغ را هم میتوانید با زرشک پر کنید که طعم خیلی خوبی به آن اضافه میکند. البته کوفته مرغ را به شکل های مختلف میتوان تهیه کرد مثل کوفته مرغ سوئدی، کوفته مرغ پنیری یا کوفته مرغ و قارچ اما نوعی که در اینجا آموزش داده شده ساده تر است و با ذائقه ایرانی هماهنگی بیشتری دارد. همراه ما باشید با طرز تهیه کوفته مرغ با سس ربی.

طرز تهیه کوفته مرغ

مرحله اول:

سینه مرغ را دوبار چرخ کنید. پیاز های کوچک را خرد کنید و در کره سرخ کنید و تفت دهید. سپس با مرغ چرخ شده، پودر سوخاری، تخم مرغ، نمک و فلفل مخلوط کنید و خوب مالش دهید تا چسبندگی پیدا کند.

مرحله دوم:

رب گوجه فرنگی را با روغن کمی تفت دهید و 3 -4 لیوان آب و زعفران اضافه کنید تا جوش بیاید.

 مرحله سوم:

مخلوط گوشت را 5 یا 6 قسمت کرده و هر یک را به صورت کوفته در دست فرم دهید. وسط کوفته ها را با دست گود کرده و به اندازه یک قاشق سوپخوری مقداری زرشک و پیاز داغ درون آن قرار دهید و مجددا به صورت کوفته در آورید. کوفته ها در یک قابلمه نیمه پر از آب جوش بیندازید. و اجازه دهید تا کوفته بپزد و آب جوش تقریبا بخار شود.

مرحله چهارم:

وقتی کوفته ها حاضر شدند مخلوط ربی را همراه با آب لیمو روی آنها بریزید. پس از مدتی پخته شدن کوفته ها می توانید همراه با سیب زمینی سرخ شده سرو کنید و لذت ببرید.

نکته:

- میتوانید به جای این که زرشک را وسط کوفته ها قرار دهید آن را جداگانه کمی تفت بدهید و روی کوفته ها بریزید.