کوفته مرغ و پنیر یه غذای آسون برای وقت هاییه که خیلی فرصت آشپزی کردن ندارین. تا حالا این غذای جذاب رو امتحان کردین؟ اگه بار اولی هست که میخواین تهیه ش کنین بهتون اطمینان میدم که همه ی اعضای خانواده عاشقش میشن. چون هم پنیریه، هم گوشت داره و هم یه طعم عالی! این کوفته ممکنه به روش های مختلفی تهیه بشه. اما روشی که قصد داریم در ادامه در موردش صحبت کنیم یه روش خیلی سریعه. در واقع مراحل آماده سازی اون خیلی وقت نمیخواد و بقیه  کار رو هم فر براتون انجام میده! البته اگه به فر دسترسی ندارین میتونین این کوفته پنیری و خوشمزه رو توی روغن زیادی سرخ کنین. گرچه این کار باعث میشه کالری کوفته بالاتر بره. ولی به خاطر بافت ترد و طعم کم نظیرش ارزش امتحان کردن داره.

  کوفته مرغ با پنیر پارمزان  

من خودم یکی از طرفدارای پروپاقرص غذاهایی هستم که با پنیر تهیه میشن. و میتونم بهتون بگم که این غذا هم یکی از غذاهای محبوب منه. برای همین میخوام یه راهکار برای کسانی بگم که مثل خودم عاشق انواع پنیر هستن. شما میتونین قبل از این که کوفته مرغ و پنیر رو داخل فر بذارین، روی هر کوفته مقداری پنیر قرار بدین. اینطوری پنیر روی کوفته ذوب میشه و چند برابر دوست داشتنی تر و خوشمزه تر میشه!

میدونم که بعد تهیه این کوفته هیجان انگیز سراغ غذاهای مشابه ش رو ازم میگیرین، پس از الان بگم: کوفته مرغ و قارچ، کوفته مرغ با سس تند و کوفته پنیری لقمه ای سه مدل کوفته ای هستن که احتمال میدم دوست داشته باشین. حالا با آموزش تهیه کوفته مرغ با پنیر فراوان در خدمتتون هستم.

 

طرز تهیه کوفته مرغ و پنیر

 

1- فر را روشن کنید. آن را روی درجه حرارت 400 فارنهایت یا حدود 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. یک کاسه به ابعاد متوسط بردارید. تمام مواد اولیه یعنی مرغ چرخ شده، تخم مرغ، آرد سوخاری، روغن زیتون، نمک، فلفل، پنیر پارمزان، پودر پیاز و پودر سیر را در کاسه بریزید.

  مخلوط کردن مواد کوفته  

2- دست هایتان را بشویید و انگشترها را از دست دربیاورید. حالا تمام مواد را با هم خوب مخلوط کرده و ورز دهید.

  ورز دادن مواد کوفته  

3- روی سینی فر یک ورقه آلومینیومی تمیز پهن کنید. به کمک یک قاشق کمی از مواد کوفته مرغ و پنیر بردارید و با دست گلوله کنید. این کار را برای تمام مواد تکرار کنید. کوفته ها را با فاصله و به طور منظم در سینی فر بچینید.

  شکل دادن به کوفته ها  

4- کوفته ها را در فر بگذارید. حدودا 25 تا 30 دقیقه صبر کنید تا کوفته مرغ در دمای 400 فارنهایت یا 200 سانتی گراد پخته شود. هر وقت کوفته ها قهوه ای مایل به طلایی رنگ شدند، آماده هستند.

  پخت کوفته مرغ پنیری  

5- حالا کوفته ها را از فر خارج کنید. آن ها را با انواع سس دلخواه مثل سس مارینارا، پاستا و انواع سبزیجات کبابی میتوانید میل کنید. نوش جان.

  کوفته مرغ و پنیر با سس  

نکات کلیدی تهیه کوفته مرغ و پنیر

- دستور تهیه این کوفته ی پنیری خوشمزه و سالم از سایت pinchofyum ترجمه شده است.

- در صورت تمایل میتوانید به جای پودر سیر و پودر پیاز، از پیاز و سیر تازه استفاده کنید. فقط لازم است آن را به خوبی خرد و ریز کنید تا موقع سرو کوفته زیر دندان احساس نشوند.

- با این دستور میتوانید کوفته بوقلمون پنیری هم تهیه کنید. فقط کافی است گوشت بوقلمون چرخ شود.

- اگر به آرد سوخاری دسترسی ندارید، از خرده نان باگت استفاده کنید.

- برای طعم دهی بیشتر به این غذا میتوانید از جعفری خرد شده تازه، سس مایونز، آب لیموی تازه، پونه کوهی، برگ ریحان و ... استفاده کنید.