ته چین گوشت و بادمجان

ته چین

طرز تهیه : بادمجان ها را پوست بکنید و حلقه حلقه کنید. روی بادمجان ها نمک بپاشید و پس از 30 دقیقه استراحت آبکشی و خشک کنید ، سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

پیاز را خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. پس از اینکه گوشت سرخ شد رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید ، تفت دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. سپس از روی حرارت بردارید.

ته چین

برنج را کمی قبل از پخت در مقداری اب ولرم خیس دهید. داخل قابلمه چند لیوان آب و کمی نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید؛ سپس برنج را اضافه کنید. پس از اینکه برنج جوشید و کمی نرم شد از روی حرارت بردارید و آبکشی کنید.

ماست ، زرده های تخم مرغ ، کره ذوب شده و مقداری زعفران دم شده را داخل کاسه ای بریزید و با قاشق بزنید تا یکدست شود سپس برنج را اضافه کنید و با قاشق آرام مخلوط کنید تا مواد ته چین به خوبی باهم ترکیب شوند.

ته چین

ته قابلمه مقداری روغن بریزید. نصف برنج ته چین را داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق خوب فشرده و صاف کنید. نصف بادمجانها را روی برنج بگذارید و روی ان مواد گوشتی بریزید. سپس نصف دیگر بادمجان ها را روی گوشت بگذارید. باقی مانده برنج را روی مواد بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید و صاف کنید.

قابلمه را 1 - 2 ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا ته چین طلایی آماده شود. پس از پخت کمی صبر کنید تا قابلمه خنک شود سپس ته چین را داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.

نکته ها : میتوانید به جای گوشت از قارچ استفاده کنید. از ماست خامه ای یا چکیده برای ته چین استفاده کنید.