کوکو سیب زمینی ترد و لذیذ را همه میشناسیم و دوست داریم. همان طور که قبلاً در طرز تهیه کوکو سیب زمینی گفته شده این غذای خوشمزه معمولاً با استفاده از سیب زمینی و تخم مرغ و پیاز تهیه میشود. کوکو سیب زمینی پنیری را هم قبلاً معرفی کردیم که وسط آن با پنیر پر میشد. این بار میخواهیم کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت چرخکرده را معرفی کنیم. با استفاده از گوشت در بخش میانی کوکو سیب زمینی علاوه بر این که در دستور یک غذای دوست داشتنی تنوع ایجاد میشود، کوکوی شما پروتئین بیشتری هم پیدا میکند.

تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت بسیار ساده است و حدود 20 دقیقه بیشتر وقت شما را نمیگیرد. نکته جالب این است که برای قسمت میانی میتوانید از هر نوع گوشت چرخکرده اعم از گوشت گاو، مرغ یا بوقلمون استفاده کنید. اگر این کوکوی جدید را امتحان کردید نظر خود را از بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت:

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و پوست بکنید. آنها را با دنده نسبتاً ریز رنده کنید. اگر آب اضافی موقع رنده کردن از سیب زمینی خارج شد آن را با قاشق جدا کنید و دور بریزید.

کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت

سپس پیاز را در همان کاسه روی سیب زمینی ها رنده کنید فقط 1/4 از پیاز را باقی بگذارید تا بعداً برای گوشت استفاده کنید.

کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت

تخم مرغ را بشکنید و به سیب زمینی و پیاز اضافه نمایید. آرد، ماست، نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند.

کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت

1/4 پیاز باقیمانده را روی گوشت چرخکرده رنده کنید. نمک و فلفل هم بزنید و مخلوط کنید. سپس گوشت را به شکل 16 دایره نازک در بیاورید و روی سینی یا سطح تمیزی مشابه آن بچینید.

کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت

تابه ای را روی شعله قرار دهید و 2-3 قاشق روغن داخل آن بریزید تا داغ شود. وقتی روغن داغ شد یک قاشق از مخلوط سیب زمینی را داخل تابه بریزید. آن را با قاشق کمی پهن کنید. یک تکه گوشت روی آن بگذارید و سپس یک قاشق دیگر سیب زمینی بریزید تا روی گوشت را بپوشاند.

کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت

این کار را تکرار کنید تا تابه پر شود. کوکوها را سرخ کنید تا یک طرف آنها طلایی شود سپس برگردانید و طرف دیگر آنها را هم سرخ کنید. شعله را زیاد نکنید تا مغز گوشتی کوکو به خوبی پخته شود (هر طرف کوکو حدود 5 دقیقه). هر وقت لازم شد کمی دیگر روغن به تابه اضافه کنید و این کار را ادامه دهید تا همه کوکوها سرخ شوند. کوکو سیب زمینی با مغز گوشت را با ماست و سبزیجات سرو کنید. نوش جان!

کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت

نکته: اگر طی یک مرحله سرخ کردن، مواد سیب زمینی آب داد آن را هم بزنید تا آب سیب زمینی دوباره با مواد مخلوط شود.