خمیر مایه خشک از ترکیب آرد و آب به دست می آید . برای تهیه نان و شیرینی از آن استفاده می شود. مخمر یا خمیر مایه هنگاه تهیه خمیر به آن اضافه می گردد و سبب پف کردن و ترد شدن آن می شود. خمیر مایه در واقع خمیر ترش حاوی مخمر است که باعث ورم کردن و ور آمدن نان می شود. با استفاده از خمیر مایه در ترکیب نان کیفیت نان بالا رفته و ترد تر می گردد. خمیر مایه باید در جای خشک و خنک نگهداری شود و بعد از هر بار استفاده از خمیر مایه در آن را خوب ببندید و در یخچال نگهداری کنید. جهت خرید خمیر مایه به مشخصات روی محصول توجه کنید. می توانید برای خرید خمیر مایه به سایت فروشگاه ایران کوک مراجعه کنید.

طرز استفاده از خمیر مایه :

100 گرم خمیر مایه را در 1/2 لیتر آب 38 درجه سانتی گراد بریزید تا به مدت 10 دقیقه در آن بماند. سپس آن را خوب هم بزنید. بسته به دستور پخت ، برای 100 کیلو گرم آرد ، حدود 500 تا 1000 گرم خمیر مایه استفاده می شود. بعضی خمیر مایه ها به آب نیاز ندارند و می توان مستقیم آن ها را با آرد مخلوط و استفاده کرد. استفاده از این نوع خمیر مایه آسان تر بوده و می توان با سرعت بیشتری خمیر را آماده کرد. لذا با خرید مخمر نان می توانید علاوه بر نان در خانه خمیر پیتزا درست کنید.

بهترین مارک خمیر مایه فوری ، خمیر مایه رضوی است. بهترین مارک خمیر مایه خارجی نیز در بازار موجود می باشد. قیمت خمیر مایه خشک فوری فله ای به صرفه تر از خمیر مایه در بسته بندی کوچک می باشد.

خمیر مایه از کجا بخریم | خمیر ترش از کجا بخریم | خمیر مایه فوری از کجا بخریم

شاید برای شما نیز شوال باشد که خمیر مایه را از کجا بخریم یا پودر خمیر مایه از کجا بخریم. اگر شما نیز می پرسید خمیر مایه رو از کجا بخریم باید بدانید که این محصول در اغلب فروشگاه ها به ویژه فروشگاه های لوازم قنادی تهیه می شود. می توانید برای مشاهده قیمت خمیر مایه خشک به سایت فروشگاه ایران کوک مراجعه کنید. بعد از مشاهده ارزانترین قیمت خمیر مایه فوری می توانید با انتخاب گزینه خرید خمیر مایه آن را خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید. خرید خمیر مایه به صورت اینترنتی از فروشگاه ایران کوک مقدور می باشد و بعد از سفارش محصول می توانید آن را رایگان درب منزل تحویل بگیرید. خرید خمیر مایه به صورت اینترنتی در سراسر ایران از فروشگاه ایران کوک امکان پذیر می باشد. با خرید مخمر نان می توانید در خانه نان بپزید. خرید مخمر نان از فروشگاه های مختلف امکان پذیر می باشد.