متاسفانه بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن از رژیم های غذایی کم کالری پیروی می کنند خودسرانه یک یا چند گروه غذایی را حذف می کنند تا به اصطلاح سریع تر وزن کم کنند. این در حالی است که محققان دریافتند لبنیات به ویژه ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های اضافی تقویت کرده و به کاهش وزن کمک می کند. پس یکی از بهترین راه های لاغر شدن چربی سوزی با کلسیم است.

 

چربی سوزی با کلسیم

 

برای چربی سوزی بیشتر از منابع غذایی کلسیم غافل نشوید

 

کلسیم نقش عمده ای در سوزاندن چربی های بدن دارد و به گفته کارشناسان کسانی که این ماده معدنی را به میزان کافی در بدنشان ندارند، کنترلی هم روی اشتهایشان نخواهند داشت. یک رژیم غذایی سرشار از کلسیم می توانند منجر به کاهش فشار خون، کلسترول و تنظیم قند خون شود. امروز بهترین غذاهای چربی سوز سرشار از کلسیم را خدمتتان معرفی میکنیم.

 

بهترین منابع برای چربی سوزی با کلسیم

 

بادام: 3 گرم بادام معادل 22 بادام است که 170 کالری و 75 میلی گرم کلسیم دارد و 8 درصد از نیاز به کلسیم را تامین می کند.

 

دانه کنجد: 30 گرم از دانه کنجد معادل 160 کالری است که 277 میلی گرم کلسیم به بدن می رساند. این میزان، 28 درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

 

ارده: 2 قاشق غذاخوری از ارده معادل 160 کالری و 112 میلی گرم کلسیم دارد که 12 درصد نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

 

کلم پیچ: یک فنجان از این سبزی، 36 کالری دارد؛ به همراه 93 میلی گرم کلسیم. این میزان از کلسیم، 9 درصد از نیاز بدن به کلسیم را رفع می کند.

 

اسفناج: 2 فنجان از این سبزی 14 کالری دارد و 6 میلی گرم کلسیم که 6 درصد از نیاز به کلسیم را رفع می کند.

 

کلم بروکلی: یک فنجان از آن 55 کالری و 62 میلی گرم دارد و تامین کننده 6 درصد از نیاز به کلسیم است.

 

شاهی: شاهی در هر یک فنجان، 4 کالری و 40 میلی گرم کلسیم دارد و 4 درصد از میزان نیاز به کلسیم را برطرف می کند.

 

پنیر خامه ای: 3 گرم از پنیر خامه ای بدون چربی معادل 29 کالری دارد. این میزان 98 میلی گرم کلسیم دارد و 10 درصد نیاز به کلسیم را در روز برطرف می کند.

 

برای چربی سوزی با کلسیم به روش های مختلف میتوانید این مواد را وارد برنامه غذایی خود کنید. مثلا میتوانید از انواع غذا با کلم بروکلی یا غذاهایی که اسفناج دارد استفاده کنید.