ژل لاغری2

 

کدام کرم یا ژل لاغری نتیجه بخش تر است؟

 

حتما بسیاری از شما دوستان با تبلیغات مختلفی در ارتباط با کرمها ، ژلها و روغنهایی که تحت عنوان لاغری به فروش میرسند مواجه بوده اید. تبلیغاتی مثل:

کرم لاغری .... که با حاوی بودن عصاره چای و الکارنیتین و ... و ماساژ پوست سه بار به چپ و سه بار به راست موجب سوزاندن چربی و لاغری در عرض یک ساعت می شود!!!!!

✅همه دوستان فهیم می دانند که اینها جز الفاظی برای تبلیغات و جلب مشتری نیست!!

 

❌مصرف این کرم و یا ژلهای مشابه به خصوص وقتی با ماساژ یا بستن سلفون و گن و ... همراه می شود موجب تحریک پوست و بافت جلدی زیر آن و تبخیر آب میان بافتی و درنتیجه تعریق می شود که نتیجه ان شاید کاهش کمی از وزن به دلیل تعریق و از دست دادن موقت آب بدن باشد ، اما این میزان کاهش وزن هم به سرعت با تامین آب از طریق مواد غذایی دوباره به میزان وزن قبلی بازمیگردد .

 

اما نکته قابل توجه اینکه این نوع مواد با داشتن ترکیبات محرک ممکن است باعث ایجاد حساسیت و تولید اگزما به خصوص در افرادی که پوست حساس دارند گردند.

 

 بارها گفته ایم و باز هم تاکید میکنیم که تنها راه درمان چاقی، رژیم‌ غذایی سالم،‌ تحرک بدنی و پرهیز از پرخوری است؛ یعنی کاهش انرژی دریافتی از طریق غذا به بدن و افزایش فعالیت بدنی یعنی میزان خرج کردن انرژی توسط بدن .

 

پس هر روشی ازجمله کرم ، گوشواره، کمربند و ... که مخالف این اصل علمی است روشی تبلیغاتی و بی اثر می باشد.