[caption id="attachment_39894" align="aligncenter" width="550"]چیز برگر رژیمی خورشاد چیز برگر رژیمی خورشاد[/caption]

 

همبرگر یکی از غذاهایی است که خیلی‌ها آنرا دوست دارند ولی برچسب «بد بودن» و غیر سالم بودن خورده‌است و معمولا  از رژیم لاغری حذف می‌شود. به همین دلیل وقتی که بین غذاهای رژیمی مرکز تندرستی خورشاد به «همبرگر رژیمی خورشاد» برخوردیم، با کنجکاوی پیگیر شدیم و با سرپرست تیم تغذیه خورشاد صحبت کردیم که در زیر می‌خوانید:

«سعی کنید غذاها را به دو دسته خوب و بد تقسیم نکنید». ما در خورشاد به صورت تخصصی غذاهای رژیمی تولید می‌کنیم و در ده سال گذشته حدود دویست نوع غذای رژیمی، صبحانه، سالاد و دسر رژیمی طراحی کرده‌ایم. یکی از این غذاها هم همبرگر رژیمی است.

 

[caption id="attachment_39896" align="aligncenter" width="550"]غذاهای رژیمی خورشاد غذاهای رژیمی خورشاد، نهار و شام، صبحانه، سالاد و دسر[/caption]

 

برای درست کردن همبرگر رژیمی، اول از همه، انتخاب نوع گوشت اهمیت زیادی دارد. حتما گوشت لخم استفاده کنید. توجه کنید که حتی اگر چربی‌هایی که با چشم دیده می‌شوند را از گوشت جدا کنید، لابلای بافت گوشت، چربی وجود دارد. درصد چربی در قسمت‌های مختلف گوشت خیلی متفاوت است. در خورشاد، مغز ران گوساله مصرف می‌کنیم که از کم‌چرب‌ترین قسمت‌های گوشت قرمز است. بعد از پاک کردن گوشت، ۷۰ گرم آنرا چرخ کنید و ادویه‌های معمول، پیاز، سیر و یا هر ادویه و چاشنی که دوست دارید به آن اضافه کنید. از هر روش بدون روغنی برای پخت می‌توانید استفاده کنید مثل گریل یا فِرپز. اگر چنین امکانی در منزل ندارید، کف تابه را خیلی کم با اسپری و یا قلم‌مو چرب کنید و برگر را تفت دهید.

 

[caption id="attachment_39897" align="aligncenter" width="550"]همبرگر رژیمی خورشاد همبرگر رژیمی خورشاد[/caption]

 

برای نان، حتما از غلات کامل مانند نان سبوس‌دار، جو و یا چاودار و امثال آن استفاده کنید. برای لاغری، یادتان باشد که میزان کالری نان‌هایی که کنجد و یا مغزهایی مانند تخم آفتابگردان دارند زیاد است. پس نان ساده برای لاغر شدن بهتر است. نانی انتخاب کنید که حدود ۵۰ گرم وزن داشته باشد (تقریبا اندازه یک کف دست).

 

[caption id="attachment_39898" align="aligncenter" width="550"]نان رژیمی غذاهای خورشاد نان رژیمی غذاهای خورشاد[/caption]

 

بعد از انتخاب گوشت و نان، نوبت به سبزیجات می‌رسد. به اندازه دلخواه هم کاهو و گوجه فرنگی در نظر بگیرید. سبزیجات خیلی مهم هستند. چون حجم غذا را بیشتر می‌کنند، سبب سیری می‌شوند و فیبر خوراکی خوبی دارند. از مصرف هر نوع شورجات خودداری کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید قارچ، فلفل دلمه، کدو، بادمجان یا پیاز گریل استفاده کنید.

 

[caption id="attachment_39899" align="aligncenter" width="550"]سبزیجات رژیمی خورشاد سبزیجات رژیمی خورشاد[/caption]

 

برای چیز برگر یک و یا نیم ورقه پنیر گودای کم چرب مصرف کنید. هرگز از سس‌های آماده مصرف نکنید، حتی کچاپ! چون مقادیر زیادی روغن، نمک و شکر دارند.

در دوران رژیم لاغری، لازم نیست خودتان را از خوردنی‌هایی که دوست دارید محروم کنید. خیلی از غذاها از جمله همبرگر را می‌شود رژیمی تهیه کرد.

البته در خورشاد، همه غذاهای رژیمی که طراحی و تهیه شده‌اند دارای فرمولاسیون دقیق بر حسب گرم و حتی دهم گرم هستند و جدول ارزش غذایی مشخصی دارند. مطالبی که اینجا مطرح شد صرفا به عنوان یک روش خانگی ساده بود. اگر می‌خواهید میزان دقیق کالری و مواد مغذی غذایی که درست کرده‌اید را بدانید، می‌توانید از اپلیکیشن رایگان رژیم خورشاد کمک بگیرید. در قسمت لیست غذاها، وارد «غذاهای من» شوید و غذای مورد نظر خود را بسازید و ارزش غذایی آنرا محاسبه کنید. جدول زیر مربوط به همبرگر رژیمی خورشاد است.

 

[caption id="attachment_39900" align="aligncenter" width="525"]ارزش غذاهای رژیمی خورشاد ارزش غذاهای رژیمی خورشاد[/caption]

 

خورشاد حدود دویست نوع غذای رژیمی طراحی کرده‌است که اتفاقا چندین ساندویچ و برگر پرطرفدار هم دارد، از جمله برگر مرغ، ساندویچ مرغ، ساندویج مرغ یونانی، ساندویچ ماهی و ساندویچ مرغ عربی. ساندویچ‌ها و برگر ها اگر از مواد اولیه خوب و با روش‌های درست تهیه شوند، غذاهای خیلی خوبی برای رژیم لاغری هستند، چون بیشتر گروه‌های هرم غذایی را دارند؛ غلات، پروتئین، سبزیجات و لبنیات.

 

[caption id="attachment_39901" align="aligncenter" width="550"]برگرهای رژیمی خورشاد برگرهای رژیمی خورشاد[/caption]

 

 پس واقعا نباید غذاها را به دو دسته «خوب و بد» تفکیک کرد. مثلا خورش فسنجانی که در منزل تهیه می‌شود و یا جوجه‌کباب رستورانی مقدار زیادی کالری و درصد بالایی چربی دارند. همینطور اکثر سالادهای رستوران‌ها از جمله سالاد سزار اصلا رژیمی نیستند. در همان اپلیکیشن رژیمی خورشاد می‌توانید کالری و جدول کامل ارزش غذایی همه این غذاها را ببینید. اپلیکیشن خورشاد حتی رژیم غذایی رایگان هم می‌دهد. ضمنا یازده قابلیت ویژه هم دارد.

در وبسایت خورشاد، لیست تمامی غذاهای رژيمی، صبحانه‌ها و دسرهای خورشاد همراه با اطلاعات کامل آنها موجود هستند. شاید باورتان نشود خورشاد چه غذاهایی را به شکل رژیمی طراحی و آماده می‌کند. در همان وبسایت می‌توانید آنالیز وضعیت جسمانی خود را هم به صورت دقیق و البته رایگان انجام دهید.

 

[caption id="attachment_39902" align="aligncenter" width="550"]آنالیز وضعیت جسمانی خورشاد آنالیز وضعیت جسمانی خورشاد[/caption]

 

درباره خورشاد:

خورشاد مرکز تخصصی تغذیه و تولید‌کننده بسته غذاهای رژیمی با کالری مشخص است. از سال ۱۳۸۸، هزاران مشترک زیر نظر مشاورین تغذیه این مرکز تندرستی، از بسته غذای رژیمی استفاده کرده‌اند. مشترکین غالبا با چاقی و بعضا با مشکلات دیگری مانند دیابت، کبد چرب، چربی و فشار خون بالا مواجه هستند. برنامه علمی و سلامت خورشاد برای همه سنین از کودکی تا سالمندی و حتی برای زنان باردار و مادران شیرده قابل استفاده است. تیم تغذیه خورشاد با در نظر گرفتن همه شرایط، یک رژیم غذایی ویژه برای هر فرد طراحی می‌کند.

 

[caption id="attachment_39903" align="aligncenter" width="550"]برنامه رژيم غذایی لاغری خورشاد برنامه رژيم غذایی لاغری خورشاد[/caption]

 

روش علمی خورشاد بر اساس راهنمای تغذیه انجمن رژیم‌درمانگران آمریکا و انجمن قلب آمریکا است. با این برنامه، می‌توانید ماهانه تا چهار کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید و به سلامت جسمی و تناسب اندام بهتری برسید. با توجه به آنکه برنامه رژیم غذایی شما، زیر نظر تیم تغذیه و توسط گروه آموزش‌دیده خورشاد تهیه می‌شود، با خاطر آسوده و در کمال آرامش به وزن هدف خود می‌رسید.