نکاتی درباره خرید و ذخیره نان تست

 

اصول اولیه نان تست

 

بر اساس اصول بدست آمده در حین کارکردن با نان تست وانواع نان‌ها با ضخامت و قطعات مختلف، بهترین حالت برای تهیه اغلب تست‌ها استفاده از قطعات ساده به سبک معمول به عنوان مبنا است. البته باید گفت که می‌توان انواع و سبک‌های بسیار زیادی از نان تست را در نظر گرفت و برخی غذاها نیازمند نوع خاصی از نان تست هستند؛ مثلا تست با همبرگر و پنیر آب‌شده روی نان چاودار با زیره سیاه، یا تست با گلابی و شیره افرا و مربای انجیر روی قطعه‌ای نان فندقی یا گردویی، که در بخش مربوط به تهیه نان و خمیر وبسایت خواهید خواند.

 

نکاتی درباره خرید و ذخیره نان تست

 

خرید

 

به یاد داشته باشید که هر چه نان بهتر باشد، تستی که تهیه خواهد شد نیز بهتر است. بنابراین در جستجوی نانوایی یا سوپرمارکت باکیفیتی باشید که در آنجا نان‌ها با توجه و دقت زیاد ورز داده و طبخ می‌شوند و در عین تازگی به فروش می‌رسند. هنگام انتخاب نان، نانی را انتخاب کنید که حفره‌ها و سوراخ‌های زیادی نداشته باشد، چون شاید مضرترین عامل برای تهیه تست این باشد که هنگام پر کردن آن با مواد غذایی، این مواد از حفره‌های داخل نان عبور کرده و درون بشقاب بیفتند.

 

نکاتی درباره خرید و ذخیره نان تست

 

برش دادن

 

چاقوی نان دندانه‌دار بهترین ابزار برای برش نان بدون له کردن یا پاره کردن آن است. هنگام برش نان‌های نرمی که یک (یا چند) روز مانده‌اند، چرخاندن نان روی کناره و برش دادنش از آن ناحیه مانع از له شدن بیشتر نان می شود. ضخامت ایده‌آل تست چیزی بین نیم اینچ (1.25 سانتی‌متر) تا سه چهارم اینچ (2 سانتی‌متر) است. من معمولا ضخامت بیشتر (2 سانتی‌متر) را انتخاب می‌کنم و کیفیت قابل‌توجه نان نسبتا ضخیم برشته را ترجیح می‌دهم. اگر شما ترجیح می‌دهید برش‌های نازک‌تری داشته باشید، ایرادی ندارد؛ از تمایل خود پیروی کنید، تست غذایی با قابلیت تغییر و تنوع بسیار زیاد است.

 

نکاتی درباره خرید و ذخیره نان تست

 

نگهداری

 

برای نگهداری قطعه‌ای نان تازه به مدت چندین روز، آن را در پاکتی کاغذی بپیچید و سپس پاکت را در کیسه‌ای پلاستیکی قرار دهید تا رطوبت را حفظ کرده و نان سفت و بیات نشود. بسته به نوع نان و محتویات و افزودنی‌هایش، این قطعه نان در هر جایی می‌تواند بین سه تا پنج روز تازه و سالم بماند؛ چنانچه فرآیند تخمیر نان به آهستگی انجام گرفته باشد، مدت سالم ماندن آن حتی می‌تواند بیشتر از این مقدار هم باشد.