مزایای خرید تشک رویا

 

در آستانه تغییر دکوراسیون اتاق خواب یا خرید تشک جدید، مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

خواب نه‌تنها به‌عنوان یک نیاز بیولوژیک، بلکه به‌منزله بخش بزرگی از حیات هر انسان همواره مورد توجه بوده است. مدت و کیفیت خواب و مسایل حاشیه‌ای آن به فاکتورهای متعددی وابسته است. از شیوه و محیط زندگی و تاثیر و تاثرات روحی تا ملزومات و مقدماتی که برای آن منظور می‌شود، همه در خواب افراد موثرند.

در این میان فراهم آوردن ملزومات بستری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

امروزه کمتر کسی است که منکر نقش پررنگ تشک در میزان و عمق خواب افراد باشد. به‌علاوه حفظ سلامتی حین خواب و پس از آن نیز موضوع مهمی است که نباید از آن غفلت نمود.

اما چه نوع تشکی می‌تواند راحتی و سلامتی را یکجا برای ما به ارمغان بیاورد؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا  این مورد را بیشتر بررسی کنیم.

نام تشک... و تاثیری ماندگار

زمانی که قصد خرید تشک تازه دارید یا می‌خواهید تشک قبلی خود را تعویض نمایید بی‌شک در ذهن خود یک سری اسامی را مرور می‌کنید. حتی احتمال دارد نامی را در ذهن خود تکرار کنید بدون آنکه منشا آن را به‌خاطر بیاورید. چنین تداعی نشانگر تاثیر عمیقی است که یک نام ماندگار توانسته در ذهن شما برجای بگذارد.

بی‌شک عواملی چون کیفیت بالا، قیمت مناسب و تجربه طولانی سازندگان در این تعامل موثرند.

تشک رویا را می‌توان نمونه‌ای از چنین مواردی دانست. طی سالها نام رویا در خواب و بیداری با افکار ما ایرانیان  گره خورده است. جالب اینکه در زبان ما دو واژه خواب و رویا به‌نوعی مترادف و هم‌معنا نیز هستند!

اکنون این سوال مطرح است که کدام مشخصات باعث شده تا رویا را به‌عنوان تشکی همه‌پسند بشناسیم؟ به‌عبارت دیگر از یک تشک خوب چه انتظاراتی داریم؟

ویژگی‌های یک تشک ایده‌آل کدامند؟

خواب به عنوان یکی از چند نیاز اساسی انسان همواره چون چتری سلامتی را در سایه و تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. هیچ مثالی از سلامتی و تندرستی را نخواهید یافت مگر آنکه خواب کامل و آرام نقشی در آن داشته باشد. اما چگونه می‌توان زمینه این خواب رویایی را فراهم آورد؟

تشک به‌عنوان بزرگ‌ترین بخش بستر در محقق شدن این خواسته نقش اساسی دارند. هرقدر هم خسته و تشنه‌ی خواب باشید مشکلات جانبی در تشک می‌تواند شما را با کابوس بیداری و بدخوابی تا صبح بدرقه کند. برای وقوع  چنین مشکلی وجود حتی یکی دو فاکتور منفی نیز کفایت می‌کند.

 

تشک رویا

قیمت تشک رویا:

امروزه قیمت خرید تشک از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب افراد است. با وجود شرایط خاص اقتصادی موجود، مجموعه‌های تولیدی که بتوانند ضمن حفظ کیفیت قیمت تمام شده محصولات خود را نیز کنترل کنند از موفقیت  بیشتری برخوردار خواهند بود. شرکت تشک رویا به‌خوبی توانسته در این زمینه ثابت‌قدم و فعال ایفای نقش نماید.

ابعاد تشک و اهمیت آن در خواب راحت:

اندازه تشک از مواردی است که به‌شکل مستقیم در کیفیت خواب افراد تاثیرگذار است. بدون شک یک تشک کوچک نمی‌تواند زمینه لازم برای خوابی راحت را فراهم کند. غلتیدن و پهلو به پهلو شدن از طبیعی‌ترین حرکات بدنی حین خواب است. اما این تمام ماجرا نیست!

وجود حرکات رفلکسی حین خواب، همانقدر که طبیعی است لازم و حیاتی نیز هست!

هنگام خواب و استراحت به‌دلیل ساکن ماندن اعضای بدن فشار خون و سایر علائم حیاتی افت کرده و به سطحی پایین‌تر از حد عادی و میانگین روزانه می‌رسند. ادامه این روند در دراز مدت به ایجاد زخم بستر و عوارض ناشی از آن منجر می‌شود. همان مشکلی که در سالمندان و بیماران با وجود محدودیت حرکتی مطرح است.

هم‌چنین سکون در بستر می‌تواند به خواب‌رفتگی اعضای بدن از جمله پاها منجر شود. این‌ حالت علاوه بر خستگی  و کسالت خطراتی را نیز هنگام برخاستن از بستر در پی دارد.

بنابراین لازم است تا تشک جای کافی داشته و فرصت انجام حرکات طبیعی برای فرد فراهم شود.

ابعاد مناسب و ارتفاع حساب شده تشک نشان دهنده وجود کیفیت و استانداردهای لازم است. لحاظ نمودن اندازه‌های دقیق و حساب شده در مجموعه تشک‌های رویا نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

جنس رویه و مشخصات آن چگونه بر کیفیت کلی تشک موثر است؟

رویه هر تشک پرتماس‌ترین بخش آن با پوست بدن و سیستم تنفسی افراد است. از همین روی کیفیت و مرغوبیت جنس آن در سلامتی کاربر نقش مهمی دارد.

در محصولاتی با کیفیت پایین استفاده از پارچه‌های نامرغوب و دارای الیاف ضعیف منشا ایجاد مشکلاتی در تشک و خصوصا بخش رویه می‌شود. پرز دادن و جذب گردوغبار و مواد خارجی مضر از معمول‌ترین مشکلات رویه تشک محسوب می‌شوند. میکروب، باکتری، ویروس و عوامل آلرژن با جذب و نفوذ به تشک زمینه را برای بروز بیماری‌های مختلف مهیا می‌کنند.

تعریق بالا که به‌دلیل عدم وجود عوامل تهویه یا نامناسب بودن الیاف مصرفی رخ می‌دهد هم از عوامل منفی تاثیرگذار محسوب می‌شوند. در تشک‌هایی با رویه نامرغوب در اثر شدت تعریق رطوبت بستر بالا رفته و زمینه برای رشد و تکثیر انواع قارچ و میکروارگانیسم‌ها فراهم می‌شود.

انتخاب رویه چند لایه و گردبافت در تشک‌های رویا نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد. این رویه از الیاف ارگانیک و با بافت ویژه و اختصاصی برای محصول مورد نظر تهیه می‌شود که نرمی بی‌نظیری به تشک می‌بخشد. عدم وجود درز دوخت در رویه نیز برای جلوگیری از تجمع میکروب‌ها در این ناحیه صورت می‌گیرد.

کاربرد الیاف نفوذناپذیر مقاومت تشک را در برابر عوامل حساسیت‌زا و میکروبی به‌مراتب بیشتر می‌کند.

 

دمای تشک

 

دمای تشک و عوامل موثر بر آن

برای داشتن خواب آرام دمای محیط و بستر بسیار مهم است. سرما یا گرمای زیاد خواب را مختل می‌کند.

کنترل دمای بستر از طریق تعیین جنس تشک صرف‌نظر از دمای اتاق خواب صورت می‌گیرد. ممکن است اتاق شما با کمک تهویه مطبوع دمای معتدلی داشته باشد. اما حتی در این صورت نیز جنس تشک و رویه آن می‌تواند باعث تعریق نابجا و بیش از اندازه بدن شود. الیاف طبیعی و ارگانیک که در ساخت پارچه‌های روکش و ملافه‌ای کاربرد دارند قادرند تا دما و رطوبت بدن را به‌خوبی حفظ کنند.

نایلون از این نظر جنس مناسبی نبوده و اینگونه پارچه‌ها باعث عرق کردن فرد و متعاقب آن سرد شدن پوست حین خواب می‌شوند. وجود این رطوبت و سرمای ناشی از آن خواب را مختل و زمینه را برای رشد قارچ و میکروب و دیگر میکروارگانیسم‌های مضر مهیا می‌کند.

رویه‌های گردبافت و لطیف تشک رویا از این نظر کاملا مناسب و کاربردی هستند. حتی ساعات طولانی خواب و استراحت بر روی این نمونه تشک‌ها باعث تشدید رطوبت یا گرما نشده و تاثیر منفی بر پوست نخواهد داشت.

اسفنج تشک و تشک‌های اسفنجی...

بدنه، اصلی‌ترین بخش تشک است که عمده حجم آن را تشکیل داده و کیفیت محصول را تا حدود زیادی رقم می‌زند. هرقدر نسبت مصرف اسفنج در تشک بیشتر باشد میزان این تاثیر نیز افزایش می‌یابد. تا جایی‌که در تشک‌های فول‌طبی یا کاملا اسفنجی ماهیت تشک و اسفنج آن تقریبا یکی می‌شود.

اسفنج مصرفی در تشک‌های امروزی با آنچه در قدیم با نام ابر استفاده می‌شد تفاوت کلی دارد. در تشک‌های ابری اسفنجی عمدتا نایلونی به کار می‌رفت که میزان سفتی مشخصی نداشت و پس از مدتی استفاده نیز کاملا فشرده می‌شد. این فشردگی عملا با پایان یافتن خاصیت ارتجاعی اسفنج همراه بود و تشک نیز به‌موازات آن سفت و غیرقابل انعطاف می‌شد و عمر مفید آن عملا به پایان می‌رسید.

امروزه تشک‌ طبی اسفنجی مدرن از لایه‌های متعددی تشکیل می‌شوند که با روش‌های صنعتی و کاربرد تکنولوژی مدرن به‌یکدیگر متصل شده‌اند. این لایه‌ها از دانسیته یا فشردگی مشخص و درجه‌بندی شده برخوردارند. میانگین عدد دانسیته اسفنج‌ها بیانگر میزان سفتی سطح تشکی است که از ترکیب آنها ساخته می‌شود.

تشک بدون اسفنج وجود خارجی ندارد...

گرچه فقط برخی انواع تشک را اسفنجی می‌نامیم، اما در عمل همه تشک‌ها دارای اسفنج هستند. انواع محصولات فنری و ترکیبی کالای خواب در بخش تشک همگی از اسفنج یا فوم بهره‌مندند.

مثلا در تشک‌های فنر متصل برای گرفتن لرزش و سروصدای فنرها از روش تزریق فوم بین لایه‌ها استفاده می‌شود. تشک‌های ترکیبی نیز هر یک از چندین لایه اسفنج با تراکم متفاوت برای فاصله‌گذاری بین بخش سخت فلزی و فنری تا سطح نرم تشک استفاده می‌کنند.

تشک‌های رویا نیز در انواع فنری (بونل)، اسفنجی (مدیکال) و ترکیبی (اولترا) به بازار عرضه می‌شوند که هر ۳ دارای ترکیب اسفنجی هستند.

آشنایی با نمونه‌هایی از محصولات تشک رویا:

در پایان توجه شما را به دسته‌بندی کلی تشک‌های رویا و نیز دو نمونه از محصولات این شرکت جلب می‌کنیم.

تشک‌های تولیدی برمبنای نوع مواد اولیه و تکنولوژی ساخت آنها نامگذاری شده‌اند:

در انواع تشک‌ فنری رویا علاوه بر فنرهای متصل یا مارپیچ، اسفنج‌ مصرفی به‌شکل فوم گرم و سیال بین فنرها تزریق و پس از سرد شدن کاملا سفت و جایگزین می‌شود.

تشک‌ رویا اسفنجی از به‌هم پیوستن لایه‌های اسفنج با دانسیته متفاوت تهیه می‌شود.

تشک رویا اولترا از ترکیب اسفنج و فنرهای منفصل یا پاکتی ساخته می‌شود.

تشک رویا اولترا پلاس از محصولات  طبی فنری گروه اولترا است که با تکنولوژی فنرهای منفصل پاکتی تولید می‌شود. این تشک با پارچه ۳ لایه گردبافت و نقش‌دوزی شده زیبایی، لطافت و نرمی چشمگیری داشته و با  محافظ ضدآب به مشتریان عرضه می‌گردد.

استفاده از فن‌‌آوری برش لیزری CNC در اسفنج‌های این نوع تشک به آن ظرافت و کیفیت خاصی بخشیده است. هم‌چنین کاربرد لایه‌های نگهدارنده و محافظ فوم HR و اسپان‌باند نیز بر دوام و طول عمر مفید آن افزوده است.

اولترا پلاس را با رویه‌ای از جنس ضدمیکروب و آنتی‌آلرژی دریافت می‌کنید که شما را بابت عدم نفوذ میکروب و باکتری یا بروز حساسیت آسوده‌خاطر می‌کند.

رویا مدیکال ۲ از محصولات طبی و تمام اسفنج رویاست که در قالب تشک‌های شماره‌بندی شده نسبت به درجه سفتی اسفنج مصرفی دسته‌بندی و عرضه شده است. زیبایی رویه نقش‌دوزی شده و کاربرد الیاف ضدحساسیت و آنتی‌باکتریال در این محصول کاربرد آن را برای افراد حساس و دارای الزامات بهداشتی نیز بلامانع نموده است.

کلیه محصولات تولیدی شرکت رویا در بسته‌بندی ضدآب و با ارسال ایگان در سراسر کشور به شما عرضه می‌شوند. هم‌چنین خدمات شرکتی پس از فروش و نیز تضمین کیفیت کالا به این تشک‌ها تعلق می‌گیرد.

مشاوران شرکت گرم و نرم در قالب فروش اینترنتی کالای خواب ضمن ارائه خدمات فوق آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد محصولات فیلد کاری مربوطه می‌باشند.

توسط مهین مکتبی