رژیم سم زدایی برای کبد

 

 

رژیم غذایی 1 هفته ای برای سم زدایی کبد

 

کبد، مهمترین واحد دفع ضایعات و مواد زائد بدن است، فقط هنگامی که به خوبی کار کند می تواند سموم محیطی و محصولات زائد را به طرز مناسبی از بدن دفع کند. بنابراین نیاز داریم که کبدمان همواره به طور عالی کار کند، به خصوص هنگامی که وزن کم می کنیم این مساله اهمیت بیشتری پیدا میکند. کبد همچنین به دفع هورمون های«قدیمی» کمک می کند. این مسئله هم برای مردان و هم برای زنان مهم است. میزان هورمون استروژن اضافی در زنان با سرطان پستان و میزان هورمون تستوسترون اضافی در مردان با سرطان پروستات ارتباط دارد.

 

منظور از پاکسازی کبد این است که آن را برای پاکسازی همه چربی‌ها، اندوخته‌های قدیمی کلسترول، سنگ‌های مثانه، سموم، بقایای داروها و موادزائدی که در بدن ذخیره می‌شوند، تحریک و آماده کنیم. این کار تاثیرات شگرفی در سلامت شما خواهد داشت.

 

به این نکته توجه کنید که ضروری است که قبل از پاکسازی کبد، حتماً پاکسازی روده را انجام دهید. وقتی کبد پاک می‌شود، از طریق مجرای صفرا و به سمت روده خالی می‌شود. اگر روده بسته باشد، موادزائد دوباره به سمت خون برگشته و موجب مریض شدن ‌تان می‌شد به همین دلیل است که پزشکان معمولاً با پاکسازی روده شروع می‌کنند. پاکسازی روده پیش‌نیاز همه پاکسازی‌های دیگر بدن هستند و البته فواید بسیار زیاد دیگری هم به همراه دارد.

 

 

رژیم یک هفته ای پاکسازی کبد:

 

روز اول و دوم: مصرف چای و قهوه و الکل را قطع کنید تا بدنتان برای پاک سازی آماده شود.

 

روز سوم تا هفتم: اولین کار صبح هنگام، پیش از آن که چیزی بخورید، این است که نوشیدنی «تصفیه ساز» کبد را بنوشید تا به بدنتان کمک کنید از دست سموم محیطی زیستی و محصولات زائد خلاص و پاکسازی شود.

 

مواد زیر را در مخلوط کن با هم مخلوط کنید:

250 میلی لیتر آب چشمه یا آب معدنی

250 میلی لیتر آب لیمو ترش تازه

یک سانتیمتر ریشه زنجبیل تازه

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خام و بودار تصفیه نشده

یک پر سیر تازه

 

اگر نمی توانید این میزان آب لیمو ترش بنوشید، به جای آن آب سیب تازه  را که بدون مواد شیمیایی و طبیعی و ارگانیک هست با چند قطره آب لیمو ترش تازه مخلوط کرده و استفاده کنید. این مواد را با هم چنان مخلوط کنید تا مایع یکنواختی ایجاد شود، سپس آن را به آرامی بنوشید.

 

پس از آن اگر طعم لیموترش در دهانتان ماند، کمی آب سیب بنوشید، و پانزده دقیقه بعد یک فنجان چای نعناع داغ بنوشید. سپس غذای معمولیتان را برای صبحانه صرف کنید، اما مراقب باشید که غذایتان بسیار ساده باشد تا بدنتان فرصت دفع سموم را داشته باشد. به مقدار زیاد میوه و سبزیجات تازه، سالاد، سبزیجات کم تفت داده شده، سوپ سبزیجات، برنج قهوه ای، حلیم جو و غیره غذاهای مناسبی هستند. ممکن است طی چند روز اول، احساس سرماخوردگی یا سردرد داشته باشید، که این مسئله دلالت می کند که بدن و کبد شما در حال سم زدایی است.در این مدت باید خوب ومناسب  غذا بخورید تا میزان قند خون خیلی  بالا نرود. هر چند ماه یک بار می توانید این برنامه را تکرار کنید و از منافع و سود فراوان  آن بهره مند شوید.