این روزها که دسترسی به اینترنت در حد یک کلیک کردن است افراد با هوشیاری بیشتری روش لاغری خود را انتخاب می کنند. پیش از این بیشتر افرادی که به چاقی مبتلا بودند یا تمایل داشتند که شکم و پهلو را از بین ببرند تنها رژیم می گرفتند. این موضوع سبب می شد تا پس از اتمام رژیم سخت بیماری هایی نظیر بی حالی، کم خونی، معده درد یا در نوع حاد زخم معده به سراغ شخص بیاید. اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی همه می دانیم که رژیم ها به خصوص اگر سرخود و بدون مشورت با دکتر باشد قطعا عواقب خطرناکی دارد که سلامتی فرد را ممکن است به خطر اندازد. بهترین راهکار استفاده از عادت های غذایی سالم می باشد که به نوعی عادت غذایی برای لاغری و سلامتی به شمار می رود.

 

چند گام اساسی رژیم لاغری شکم با تغییر عادت غذایی

برای لاغر شدن شکم و پهلو شما باید ابتدا تغذیه خود را اصلاح کنید پس بهتر است کمی بیشتر خود را بشناسید. بنابراین قلم و خودکار بردارید و به سوالات زیر پاسخ دهید تا با شناخت بدن خود به سراغ رژیم غذایی مناسب بروید.

سوال اول >> آیا به خوراکی خاصی حساسیت دارید؟

سوال دوم >> طبع بدن شما گرم است یا سرد؟ یا اینکه هنگامیکه غذاهایی نظیر ماست که سرد هستند می خورید کمی احساس درد یا ضعف میکنید یا خیر؟ اگر پاسخ بله باشد یعنی شما طبع سرد دارید و باید به سراغ خوراکی هایی با طبع گرم بروید.

سوال سوم >> چند وعده در روز غذا میل می کنید؟

سوال چهارم >> چه مقدار غذا در هر وعده می خورید؟

سوال پنجم >> چقدر غذای سرخ شده میل می کنید؟

سوال ششم >> چند بار در هفته غذاهای فست فودی میل می کنید؟

سوال هفتم >> در هر روز چقدر آب می نوشید؟

سوال هشتم >> در هر شبانه روز چقدر می خوابید؟

سوال نهم >> چقدر ورزش، نرمش یا پیاده روی دارید؟

سوال دهم >> چه هدفی برای لاغری دارید؟

 

با پاسخ به سوالات بالا شما یک لیست کامل از روند زندگی خود دارید، حالا آنچه که یادداشت کرده اید را با مطالبی که در ادامه گفته خواهد شد مقایسه کنید. سپس بر اساس آنچه در این مطالب می آموزید روال یا عادت های غذایی خود را تغییر دهید تا طی مدت زمان نسبتا کوتاهی به تناسب اندام برسید. در طی گام های مشخصی به شما می آموزیم که چگونه با تغییر روند تهیه مواد غذایی اساسی خوراکی زندگی سالمی داشته باشید:

 

گام اول: استفاده از روغن زیتون و کنجد به جای روغن های دیگر

همانطور که می دانید روغن های جامد و مایعی که در بازار وجود دارند سلامت جسمی شما را به خطر می اندازند. این روغن ها که طبیعی نیستند حاوی اسید های چرب ترانس، پالم و مواد مضر دیگری هستند که در مبحث امروز نمی گنجند. بنابراین باید جایگزین مناسبی برای آن ها داشته باشید، برخی فکر می کند استفاده از انواع روغن حیوانی گزینه مناسبی است چراکه هم مغذی است و هم مشابه گذشتگان روند سالم غذایی دارد. باید توجه کنید که استفاده از روغن های حیوانی مناسب زندگی شهری نیست. افرادی که از این نوع روغن استفاده می کنند باید ساعت های زیادی را در تلاش باشند تا بدن آن ها روغن را بسوزاند. زندگی های روستایی که چندین ساعت در روز را به کار سخت مشغول هستند می توانند با خیالی راحت از روغن حیوانی استفاده کنند. اما زندگی شهر نشینی شما را مجاب به خرید مواد غذایی سالم و بدون عوارض می کند. روغن های زیتون، ذرت، کنجد و روغن هسته انگور مناسب ترین گزینه به عنوان جایگزین برای روغن های سرخ کردنی و خوراکی ای می باشد که در طی سال های اخیر در کشورهای مختلف تولید شده است.

 

گام دوم: حذف سرخ کردنی ها و فست فودها

شاید با خود بگویید چگونه می توان از خوراکی های لذیذ سرخ شده دست کشید؟ اما اگر هدف لاغری خود را تعیین کرده اید به خوبی می توانید برای این منظور با استفاده از هدف تعیین شده انگیزه بگیرید. به طور مثال اگر با خود گفته اید که لاغر شوم تا به سایز یا وزن ایکس برسم، با فکر کردن به همان سایز یا وزن از خوردن سرخ کردنی ها بگذرید و سعی کنید از نوعی غذای پختنی، آب پز، آتشی و گریل شده استفاده نمایید. سعی کنید همیشه معده خود را با مواد غذایی کم حجم اما مفید مانند تخم مرغ آب پز پر کنید. به معنای واقعی و همیشه از سرخ کردنی ها و فست فودها فاصله بگیرید تا علاوه بر تناسب اندام عمر طولانی تری داشته باشید.

 

گام سوم: اعتدال در ورزش و خواب

همانطور که می دانید برای رسیدن به تناسب اندام نیاز به انواع رژیم لاغر کننده شکم دارید البته استفاده از عادت های غذایی سالم بهترین گزینه هستند اما کافی نیست. یعنی اگر می خواهید شکم و پهلوی صافی داشته باشید باید هر روز زمان خاصی را به ورزش، نرمش یا پیاده روی اختصاص دهید تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد. در ضمن در هر ساعت از شبانه روز باید مقدار کافی یعنی بین 7 تا 8 ساعت به خوبی بخوابید تا سوخت و ساز طبیعی که در خواب اتفاق می افتد را از دست ندهید. توجه کنید که بهترین زمان برای خوابیدن شب ها نهایتا تا ساعت 10 شب می باشد. برای بیدار شدن نیز ساعت 6 تا 7 بهترین گزینه هستند. این مقدار خواب برای یک انسان عادی کاملا مناسب است. بهترین زمان ورزش کردن صبح هنگام و عصر می باشد، توجه کنید که یک ساعت قبل و بعد از غذا ورزش نکنید، البته پیاده روی مشکلی ندارد.

 

گام نهایی: خرید مواد غذایی سالم

عادت به خرید مواد غذایی خوراکی سالم سبب می شود تا شما سلامت جسمانی خود و اعضای خانواده تان را تضمین کنید. توجه داشته باشید که مواد غذایی نظیر روغن، پاستا، ماکارونی، برنج، انواع سس و غیره را تنها از برندهای معتبر تهیه کنید. برندهای معتبر برای تولید یک محصول بارها و بارها آن را می آزمایند که مستلزم هزینه و زمان زیادی است، برندهای کوچک و تازه تاسیس نمی توانند این مبالغ را تقبل کنند بنابراین مرحله آزمایشات را خیلی زود به عنوان نهایی اعلام می کنند. در نتیجه کیفیت کمتری دارند و ممکن است به سلامت افراد آسیب بزنند.