دعا از بهترین عبادت هاست و عابدان از این جهت دعا می کنند که اطاعت حق تعالی است. به ویژه دعای ماه رمضان. لذا فارغ از اجابت شدن یا نشدن،  هدف آن ها خود دعاست. آنان از دعا جز تقرب چیزی نمی خواهند. اما دعا خود دارای فواید و آثاری است که دعاکننده از آن ها بهره مند می شود. از جمله آن ها می توان به کسب معرفت لازم برای شناخت خود و خدا، آرامش روانی در طول زندگی، خودسازی، از بین بردن خودخواهی (شخص دعا کننده ابتدا برای دیگران دعا کند بعد برای خود)، نجات از دوزخ، تشویق به فعالیت و عمل، محبوبیت نزد خدا، جلب روزی، دفع بلا، شفای دردها و مهمتر از همه، به دست آوردن منزلت نزد خدا اشاره کرد. با آمدن ماه مبارک رمضان، خداوند علاوه بر فزونی برکت، با دعاهای ویژه ی افطار و سحر مخصوص این ماه این فرصت را به عابدان و روزه گیران درگاهش داده تا ثواب روزه خود را زیاد کرده و به او نزدیک تر شوند. ایران کوک دعاهای ویژه ی هر روز را با پیام اخلاقی آن نوشته و در اختیار روزه گیران قرار داده تا در ثواب آن شریک باشد.

 

دعای ماه مبارک رمضان

 

گنجینه دعای ماه رمضان همراه با پیام روزانه

 

دعای روز اول ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِي فِيهِ صِيَامَ الصَّائِمِينَ، وَ قِيَامِي فِيهِ قِيَامَ الْقَائِمِينَ، وَ نَبِّهْنِي فِيهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِينَ، وَ هَبْ لِي جُرْمِي فِيهِ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ، وَ اعْفُ عَنِّي يَا عَافِياً عَنِ الْمُجْرِمِينَ.
خدايا روزه ام را در اين ماه روزه روزه داران قرار ده، و شب زنده داري ام را شب زنده داري شب زنده داران، و بيدارم كن در آن از خواب بي خبران، و ببخش گناهم را در آن اي معبود جهانيان، و از من درگذر، اي درگذرنده از گنهكاران.

 

پیام روز اول، روز کمک کردن:

به آدم ها کمک کن. در اوج مشغله، کمک حس آرامش میده. امروز کمک غیبی افتاده از آسمون کسی باش.

 

کمک کردن

 

دعای روز دوم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ قَرِّبْنِي فِيهِ إِلَى مَرْضَاتِكَ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَ نَقِمَاتِكَ، وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِقِرَاءَةِ آيَاتِكَ، بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
خدايا مرا در اين ماه به خشنودي ات نزديك كن، و از خشم و انتقامت بركنار دار، و به قرائت آياتت موفق كن، اي مهربان ترين مهربانان.

 

پیام روز دوم، روز مهربون بودن بی دلیل:

مهربونی رو تو دنیا زیاد کن. حتی شده با یه لبخند ساده.

 

مهربان بودن

 

دعای روز سوم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِيهَ، وَ بَاعِدْنِي فِيهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّمْوِيهِ، وَ اجْعَلْ لِي نَصِيبا مِنْ كُلِّ خَيْرٍ تُنْزِلُ فِيهِ، بِجُودِكَ يَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِينَ .
خدايا در اين ماه به من تيزهوشي و بيداري عنايت فرما، و از بي خردي و اشتباه دورم ساز، و از هر خيري كه در اين ماه نازل مي كني، برايم بهره اي قرار ده، و به حق جودت اي جودمندترين جودمندان.

 

پیام روز سوم، روز جبران:

همه ی آدم ها اشتباه میکنن. چه با کارهاشون چه با حرفهاشون. امروز فکر کن چجوری میتونی رفتار یا حرف اشتباه گذشته ات رو  جبران کنی و اگه لازمه از کسی عدرخواهی کنی.

 

جبران

 

دعای روز چهارم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ قَوِّنِي فِيهِ عَلَى إِقَامَةِ أَمْرِكَ، وَ أَذِقْنِي فِيهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ، وَ أَوْزِعْنِي فِيهِ لِأَدَاءِ شُكْرِكَ بِكَرَمِكَ، وَ احْفَظْنِي فِيهِ بِحِفْظِكَ وَ سِتْرِكَ، يَا أَبْصَرَ النَّاظِرِينَ.
خدايا در اين ماه براي برپاداشتن امرت نيرومند ساز مرا، و شيريني ذكرت را به من بچشان، و اداي شكرت را به من الهام فرما، و به نگهداري و پوششت نگاهم بدار، اي بيناترين بينندگان.

 

پیام روز چهارم، روز قدردانی:

به داشته هات نگاه کن و قدرشون رو بدون. تا جایی که میتونی حفظشون کن و ازشون قدردانی کن. نگرش قدردانی را در خود زیاد کنید و از هر کسی به خاطر کاری که برای شما کرد قدردانی کنید.

 

قدردانی

 

دعای روز پنجم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِينَ، وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنْ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ الْقَانِتِينَ، وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنْ أَوْلِيَائِكَ الْمُقَرَّبِينَ، بِرَأْفَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
خدايا قرار ده مرا در اين ماه از آمرزش جويان، و از بندگان شايسته فرمانبردار، و از اولياي مقرّبت، به رأفتت اي مهربان ترين مهربانان.

 

پیام روز پنجم، روز بخشش:

امروز سعی کن کسی رو که به هر دلیلی ناراحتت کرده ببخشی. با بخشش، آرامش رو به درونت دعوت می کنی. همه کسانی که شما را رنجانده اند ببخشید. نه برای آنها، بلکه برای خودتان. یادت باشه فقط آدمهای بزرگ توانایی بخشش دارن.

 

بخشش

 

دعای روز ششم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ، وَ لا تَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ، وَ زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ، بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ، يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ.
خدايا مرا در اين ماه به خاطر نزديك شدن به نافرماني ات وامگذار، و با تازيانه هاي انتقامت عذاب مكن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهايت، اي نهايت دلبستگي دل شدگان.

 

پیام روز ششم، گذاشتن خود به جای دیگران:

برای هر واکنش به کسی، اول خودت رو جاش بذار. خیلی از مشکلات و دعواها با این راه حل میشن.

 

گذاشتن خود جای دیگران

 

دعای روز هفتم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ أَعِنِّي فِيهِ عَلَى صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ، وَ ارْزُقْنِي فِيهِ ذِكْرَكَ بِدَوَامِهِ، بِتَوْفِيقِكَ يَا هَادِيَ الْمُضِلِّينَ.
خدايا مرا در اين ماه بر روزه و شب زنده داري اش ياري ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذكرت را همواره روزي ام كن، به توفيقت اي راهنماي گمراهان.

 

پیام روز هفتم، روز بهترین بودن:

امروز بهترین خودت باش و بهترین کاری که در توان داری انجام بده. این وظیفه ی مقدس انسان هاست. خودت باش اما سعی کن بهترین خودت باشی.

 

بهترین بودن

 

دعای روز هشتم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ رَحْمَةَ الْأَيْتَامِ، وَ إِطْعَامَ الطَّعَامِ، وَ إِفْشَاءَ السَّلامِ، وَ صُحْبَةَ الْكِرَامِ، بِطَوْلِكَ يَا مَلْجَأَ الْآمِلِينَ.
خدايا در اين ماه مهرورزي به ايتام، و خوراندن طعام، و آشكار كردن سلام، و همنشيني با اهل كرامت را نصيبم فرما، به عطايت اي پناهگاه آرزومندان.

 

پیام روز هشتم، روز رها کردن:

امروز سعی کن خودت رو رها کنی. از کینه ها، خواسته ها، غم ها و... خودت رو آزاد کن. برای شروع می تونی وسایلی رو که استفاده نمی کنی به کسی ببخشی.

 

رها کردن

 

دعای روز نهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيهِ نَصِيبا مِنْ رَحْمَتِكَ الْوَاسِعَةِ، وَ اهْدِنِي فِيهِ لِبَرَاهِينِكَ السَّاطِعَةِ، وَ خُذْ بِنَاصِيَتِي إِلَى مَرْضَاتِكَ الْجَامِعَةِ، بِمَحَبَّتِكَ يَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِينَ.
خدايا براي من در اين ماه بهره اي از رحمت گسترده ات قرار ده، و به جانب دلايل درخشانت راهنمايي كن، و به سوي خشنودي فراگيرت متوجه كن، به مهرت اي آرزوي مشتاقان.

 

پیام روز نهم، روز بخشیدن:

امروز چیزی به کسی ببخش. حتی اگر می تونی به یه خیریه کمک کن. بخشیدن، روح رو بزرگ و قوی میکنه.

 

بخشیدن

 

دعای روز دهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُتَوَكِّلِينَ عَلَيْكَ، وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْفَائِزِينَ لَدَيْكَ، وَ اجْعَلْنِي فِيهِ مِنَ الْمُقَرَّبِينَ إِلَيْكَ، بِإِحْسَانِكَ يَا غَايَةَ الطَّالِبِينَ.
خدايا مرا در اين ماه از توكل كنندگان، و از رستگاران نزد خود، و از مقرّبان درگاهت قرار بده، به احسانت اي هدف جويندگان.

 

پیام روز دهم، روز تلاش:

هدف رو مشخص کن و برای رسیدن بهش تلاش کن. با تلاش کردن رسیدن به هر چیزی آسون میشه. شکست تنها زمانی اتفاق میوفته که دست از تلاش برداری.

 

تلاش

 

دعای روز یازدهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَيَّ فِيهِ الْإِحْسَانَ، وَ كَرِّهْ إِلَيَّ فِيهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيَانَ، وَ حَرِّمْ عَلَيَّ فِيهِ السَّخَطَ وَ النِّيرَانَ، بِعَوْنِكَ يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ.
خدايا در اين ماه نيكي را پسنديده من گردان، و نادرستيها و نافرمانيها را مورد كراهت من قرار ده، و خشم و آتش برافروخته را بر من حرام گردان، به ياري ات اي فريادرس دادخواهان.

 

پیام روز یازدهم، روز خلاقیت:

دنیات رو بساز. سعی کن با خلاقیت، چیزهای عادی رو برای خودت مهیج و جالب کنی.

 

خلاقیت

 

دعای روز دوازدهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ زَيِّنِّي فِيهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ، وَ اسْتُرْنِي فِيهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْكَفَافِ، وَ احْمِلْنِي فِيهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ، وَ آمِنِّي فِيهِ مِنْ كُلِّ مَا أَخَافُ، بِعِصْمَتِكَ يَا عِصْمَةَ الْخَائِفِينَ.
خدايا مرا در اين ماه به پوشش و پاكدامني بياراي، و به لباس قناعت و اكتفا به اندازه حاجت بپوشان، و بر عدالت و انصاف وادارم نما، و مرا در اين ماه از هرچه مي ترسم ايمني ده، به نگهداري ات اي نگهدارنده هراسندگان.

 

پیام روز دوازدهم، روز خودشناسی:

خودت و اطرافت رو بشناس. با شناخت بهتر، زندگی بهتری برای خودت بساز.

 

خودشناسی

 

دعای روز سیزدهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الدَّنَسِ وَ الْأَقْذَارِ، وَ صَبِّرْنِي فِيهِ عَلَى كَائِنَاتِ الْأَقْذَارِ، وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِلتُّقَى وَ صُحْبَةِ الْأَبْرَارِ، بِعَوْنِكَ يَا قُرَّةَ عَيْنِ الْمَسَاكِينِ.
خدايا مرا در اين ماه از آلودگيها و ناپاكيها پاك كن، و بر شدنيهاي مورد تقديرت شكيبايم گردان، و به پرهيزگاري و هم نشيني با نيكان توفيقم ده، به ياري ات اي نور چشم درماندگان.

 

پیام روز سیزدهم، روز شروع کردن:

هیچ زمان برای شروع دیر نیست. میتونی از همین الان شروع کنی و آینده رو بسازی. مسیرت رو از همین امروز شروع کن و قدم بر پله ی اول بذار.

 

شروع کردن

 

دعای روز چهاردهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ لا تُؤَاخِذْنِي فِيهِ بِالْعَثَرَاتِ، وَ أَقِلْنِي فِيهِ مِنَ الْخَطَايَا وَ الْهَفَوَاتِ، وَ لا تَجْعَلْنِي فِيهِ غَرَضاً لِلْبَلايَا وَ الْآفَاتِ، بِعِزَّتِكَ يَا عِزَّ الْمُسْلِمِينَ.
خدايا مرا در اين ماه بر لغزشها سرزنش مكن، و از خطاها و افتادن در گناهان دور بدار، و هدف بلاها و آفات قرار مده، به عزّتت اي عزّت مسلمانان.

 

پیام روز چهاردهم، روز خنداندن:

همیشه لبخند بزن و آدمهای اطرافت رو هم شاد کن. خندیدن و خنداندن دنیا رو قشنگتر میکنه.

 

خنداندن

 

دعای روز پانزدهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ طَاعَةَ الْخَاشِعِينَ، وَ اشْرَحْ فِيهِ صَدْرِي بِإِنَابَةِ الْمُخْبِتِينَ، بِأَمَانِكَ يَا أَمَانَ الْخَائِفِينَ.
خدايا در اين ماه طاعت فروتنان را نصيبم كن، و سينه ام را براي انابه همانند بازگشت خاضعان باز كن، به امان دادنت اي امان ده هراسندگان.

 

پیام روز پانزدهم، روز تغییر:

تغییری باش که می خواهی در دنیا ببینی. تو میتونی با تغییر خودت دنیا رو تغییر بدی. از تغییرها استقبال کن. همه ی تغییرها مثبت هستند. کافیه به قسمت خوب آنها نگاه کنی.

 

تغییر

 

دعای روز شانزدهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ، وَ آوِنِي فِيهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى [فِي ] دَارِ الْقَرَارِ، بِإِلَهِيَّتِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ.
خدايا مرا در اين ماه به همراهي و همسويي با نيكان توفيق ده، و از همنشيني با بدان دور بدار، و به حق رحمتت به خانه آرامش جايم ده، به پرستيدگي ات اي پرستيده جهانيان.

 

پیام روز شانزدهم، روز تمرکز:

گذشته رو رها کن. به جای توجه به چیزی که خراب شده، روی کاری که میتونی انجام بدی تمرکز کن و انرژی خودت رو برای حرکت به سمت یک هدف صرف کن.

 

روز تمرکز کردن

 

دعای روز هفدهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اهْدِنِي فِيهِ لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ، وَ اقْضِ لِي فِيهِ الْحَوَائِجَ وَ الْآمَالَ، يَا مَنْ لا يَحْتَاجُ إِلَى التَّفْسِيرِ وَ السُّؤَالِ، يَا عَالِماً بِمَا فِي صُدُورِ الْعَالَمِينَ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ.
خدايا مرا در اين ماه به سوي كارهاي شايسته هدايت فرما، و حاجتها و آرزوهايم را برآور، اي آن كه نياز به روشنگري و پرسش ندارد، اي آگاه به آنچه در سينه جهانيان است، بر محمّد و خاندان پاكش درود فرست.

 

پیام روز هفدهم، روز خوبی کردن:

هر کجا هستی ذره ای خوبی به جای بگذار. این خوبی های کوچک هستند که دنیا را فرا خواهند گرفت.

 

روز خوبی کردن

 

دعای روز هجدهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ نَبِّهْنِي فِيهِ لِبَرَكَاتِ أَسْحَارِهِ، وَ نَوِّرْ فِيهِ قَلْبِي بِضِيَاءِ أَنْوَارِهِ، وَ خُذْ بِكُلِّ أَعْضَائِي إِلَى اتِّبَاعِ آثَارِهِ، بِنُورِكَ يَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِينَ.
خدايا مرا در اين ماه به بركتهاي سحرهايش آگاه كن، و دلم را با روشنايي انوارش روشني بخش، و تمام اعضايم را به پيروي آثارش بگمار، به نورت اي نوربخش دلهاي عارفان.

 

پیام روز هجدهم، روز آرامش:

امروز اگر عصبانی شدی، یادت باشه دنیا به آرامش نیاز داره نه خشم. با ملایمت میتونی جهان رو تکون بدی.

 

آرامش

 

دعای روز نوزدهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ وَفِّرْ فِيهِ حَظِّي مِنْ بَرَكَاتِهِ، وَ سَهِّلْ سَبِيلِي إِلَى خَيْرَاتِهِ، وَ لا تَحْرِمْنِي قَبُولَ حَسَنَاتِهِ، يَا هَادِيا إِلَى الْحَقِّ الْمُبِينِ.
خدايا در اين ماه بهره ام را از بركتهايش كامل گردان، و راهم را به سوي نيكيهايش هموار نما، و از پذيرفتن خوبيهايش محرومم مساز، اي هدايت كننده به سوي حق آشكار.

 

پیام روز نوزدهم، روز باور به خود:

خودت رو باور داشته باش. ما همان قدر لبخند میزنیم که باور داشته باشیم. اجازه ندهید صدای نظرات دیگران صدای درونی تان را در خود غرق کند. هدف زندگی این است که باور کنیم، امید داشته باشیم و دست از تلاش نکشیم.

 

باور به خود

 

دعای روز بیستم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوَابَ الْجِنَانِ، وَ أَغْلِقْ عَنِّي فِيهِ أَبْوَابَ النِّيرَانِ، وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِتِلاوَةِ الْقُرْآنِ، يَا مُنْزِلَ السَّكِينَةِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ.
خدايا در اين ماه درهاي بهشت هايت را به رويم باز كن، و درهاي آتش دوزخ را به روزيم بربند، و به تلاوت قرآن موفقم بدار، اي فرو فرستنده آرامش در دل مؤمنان.

 

پیام روز بیستم، روز لذت بردن از زندگی:

به شیوه ای زندگی کن که انگار کسی تو را نمیبیند و نظرت را طوری ابراز کن که انگار کسی تو را نمیشنود. این زندگی توست و فقط تو مسئول اون هستی.

 

لذت از زندگی

 

دعای روز بیست و یکم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيهِ إِلَى مَرْضَاتِكَ دَلِيلاً، وَ لا تَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ فِيهِ عَلَيَّ سَبِيلاً، وَ اجْعَلِ الْجَنَّةَ لِي مَنْزِلاً وَ مَقِيلاً، يَا قَاضِيَ حَوَائِجِ الطَّالِبِينَ.
خدايا در اين ماه براي من به سوي خشنودي ات دليلي قرار ده، و براي شيطان راهي به سوي من قرار مده، و بهشت را منزل و آسايشگاهم قرار ده، اي برآورنده حاجات خواهندگان.

 

پیام روز بیست و یکم، روز رقابت با خود:

برای بهتر شدن با خودت رقابت کن. فقط یک نفر هست که باید تلاش کنی ازش بهتر باشی. اون خود دیروزت است.

 

رقابت با خود

 

دعای روز بیست و دوم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوَابَ فَضْلِكَ، وَ أَنْزِلْ عَلَيَّ فِيهِ بَرَكَاتِكَ، وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوجِبَاتِ مَرْضَاتِكَ، وَ أَسْكِنِّي فِيهِ بُحْبُوحَاتِ جَنَّاتِكَ، يَا مُجِيبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرِّينَ.
خدايا در اين ماه درهاي فضلت را به روي من بگشا، و بركاتت را بر من نازل فرما، و به موجبات خشنودي ات موفقم بدار، و در ميان بهشت هايت جايم ده، اي برآورنده خواهش درماندگان.

 

پیام روز بیست و دوم، روز احترام به عقاید:

به حرفهای متفاوتی که می شنوی گوش کن، سازش کن و قبول کن که قرار نیست همه مثل هم فکر کنن. وگرنه دنیا خیلی خسته کننده میشد.

 

احترام به عقاید

 

دعای روز بیست و سوم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اغْسِلْنِي فِيهِ مِنَ الذُّنُوبِ، وَ طَهِّرْنِي فِيهِ مِنَ الْعُيُوبِ، وَ امْتَحِنْ قَلْبِي فِيهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ، يَا مُقِيلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِينَ.
خدايا در اين ماه از گناهانم شست وشويم ده، و از عيبها پاكم كن، و دلم را به پرهيزكاري دلها بيازماي، اي ناديده گيرنده لغزش هاي اهل گناه.

 

پیام روز بیست و سوم، روز مشخص کردن اهداف:

اول از هر چیز هدفت رو تعریف کن. تعریف هدف، اولین قدم و نقطه شروع دستیابی به آن است.

 

تعیین اهداف

 

دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ فِيهِ مَا يُرْضِيكَ، وَ أَعُوذُ بِكَ مِمَّا يُؤْذِيكَ، وَ أَسْأَلُكَ التَّوْفِيقَ فِيهِ لِأَنْ أُطِيعَكَ وَ لا أَعْصِيَكَ، يَا جَوَادَ السَّائِلِينَ.
خدايا در اين ماه آنچه تو را خشنود مي كند از تو درخواست مي كنم، و از آنچه تو را ناخشنود مي كند به تو پناه مي آورم، و از تو در اين ماه توفيق اطاعت و ترك نافرماني ات را خواستارم، اي بخشنده به نيازمندان.

 

پیام روز بیست و چهارم، روز عادت خوب:

امروز یک عادت خوب به زندگیت اضافه کن. میتونی یه لیست از عاداتی که اطرافیانت دارن بنویسی و عادتهای بد رو ترک کنی. اینجوری انتخاب ساده تره.

 

روز عادت خوب

 

دعای روز بیست و پنجم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِيهِ مُحِبّاً لِأَوْلِيَائِكَ، وَ مُعَادِيا لِأَعْدَائِكَ، مُسْتَنّاً بِسُنَّةِ خَاتَمِ أَنْبِيَائِكَ، يَا عَاصِمَ قُلُوبِ النَّبِيِّينَ.
خدايا مرا در اين ماه دلبسته اولياءات، و دشمن دشمنانت قرار ده، و آراسته به راه و روش خاتم پيامبرانت گردان، اي نگهدارنده دل هاي پيامبران.

 

پیام روز بیست و پنجم، روز اشتیاق:

کاری رو انجام بده که باعث بشه صبح ها با اشتیاق بیدار بشی. تنها راه انجام دادن کارهای بزرگ، عشق و اشتیاق به اونهاست.

 

اشتیاق

 

دعای روز بیست و ششم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْيِي فِيهِ مَشْكُوراً، وَ ذَنْبِي فِيهِ مَغْفُوراً، وَ عَمَلِي فِيهِ مَقْبُولاً، وَ عَيْبِي فِيهِ مَسْتُوراً، يَا أَسْمَعَ السَّامِعِينَ.
خدايا كوششم را در اين ماه مورد سپاس، و گناهم را آمرزيده، و عملم را پذيرفته، و عيبم را پوشيده قرار ده، اي شنواترين شنوايان.

 

پیام روز بیست و ششم، روز کتاب خوندن:

کتابها دنیاهای متفاوت رو نشون میدن که منتظر تو هستن. یک اتفاق بدون کتاب مانند یک بدن بدون روح است.

 

روز کتاب خوندن

 

دعای روز بیست و هفتم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ، وَ صَيِّرْ أُمُورِي فِيهِ مِنَ الْعُسْرِ إِلَى الْيُسْرِ، وَ اقْبَلْ مَعَاذِيرِي، وَ حُطَّ عَنِّيَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ، يَا رَءُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِينَخدايا در اين ماه فضيلت شب قدر را روزي ام ساز، و كارهايم را از سختي به آساني برگردان، و پوزشهايم را بپذير، و گناه و بار گران را از گُرده ام بريز، اي مهربان به بندگان شايسته.

 

پیام روز بیست و هفتم، روز خوشبختی:

امروز دو لیست تهیه کن. یکی لیست چیزهای خوبی که داری و یکی چیزهایی که برای احساس خوشبختی نیاز داری. راه های رسیدن بهشون رو تو ذهنت تنظیم کن.

 

خوشبختی

 

دعای روز بیست و هشتم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ وَفِّرْ حَظِّي فِيهِ مِنَ النَّوَافِلِ، وَ أَكْرِمْنِي فِيهِ بِإِحْضَارِ الْمَسَائِلِ، وَ قَرِّبْ فِيهِ وَسِيلَتِي إِلَيْكَ مِنْ بَيْنِ الْوَسَائِلِ، يَا مَنْ لا يَشْغَلُهُ إِلْحَاحُ الْمُلِحِّينَ.
خدايا بهره ام را در اين ماه از مستحبات فراوان كن، و مرا با تحقق درخواستها اكرام فرما، و از ميان وسايل وسيله ام را به سويت نزديك كن، اي كه پافشاري اصرارورزان مشغولش نسازد.

 

پیام روز بیست و هشتم، روز جبران اشتباهات:

قدم های نو درس گرفته از اشتباهات گذشته ی تو هستند. اشتباهای که دو بار تکرار شود یک تصمیم است.

 

جبران اشتباهات

 

دعای روز بیست و نهم ماه رمضان:

اللَّهُمَّ غَشِّنِي فِيهِ بِالرَّحْمَةِ، وَ ارْزُقْنِي فِيهِ التَّوْفِيقَ وَ الْعِصْمَةَ، وَ طَهِّرْ قَلْبِي مِنْ غَيَاهِبِ التُّهَمَةِ، يَا رَحِيماً بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ.
خدايا مرا در اين ماه با رحمتت فروگير، و توفيق و خود نگهداري نصيبم كن، و از تيرگيهاي تهمت دلم را پاك گردان، اي مهربان به بندگان با ايمان.

 

پیام روز بیست و نهم، روز رویاپردازی:

امروز به رویاهات فکر کن و براشون برنامه ریزی کن. رویاپردازان نجات دهنده ی دنیا هستند.

 

رویاپردازی

 

دعای روز سی ام ماه رمضان:

اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِيَامِي فِيهِ بِالشُّكْرِ وَ الْقَبُولِ، عَلَى مَا تَرْضَاهُ وَ يَرْضَاهُ الرَّسُولُ، مُحْكَمَةً فُرُوعُهُ بِالْأُصُولِ، بِحَقِّ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ.
خدايا روزه ام را در اين ماه، بر پايه آنچه تو و پيامبر، آن را مي پسندد مورد سپاس و پذيرش قرار ده، درحالي كه فروعش بر اصولش استوار باشد، به حق سرورمان محمّد و اهل بيت پاكش، و سپاس خداي را پروردگار جهانيان.

 

پیام روز سی ام، روز زندگی کردن:

زندگی یا یک ماجراجویی شجاعانه است یا که هیچ چیز نیست. پس از زندگی لذت ببر چون یک بار زندگی میکنی و اگر خوب زندگی کنی، همین یک بار کافیست.

 

زندگی کردن

 

در آخر، موقع خوندن دعای ماه رمضان ما رو فراموش نکنید!